Text naráží na poslední Čunkovu kauzu - podezření, že ještě jako starosta Vsetína vzal úplatek půl milionu od místní firmy. (více zde) Také druhá narážka se týká Vsetína, starosta Čunek vystěhoval "nepřizpůsobivé obyvatele" z domu hrůzy.
Podle vlastníka reklamních ploch, firmy Outdoor Akzent!, si kampaň zaplatila právnická osoba na jeden měsíc. Konkrétní jméno agentura odmítá sdělit z důvodu obchodního tajemství.
"Mohu pouze říci, že jde řádově o desítky billboardů po celé republice," uvedl pro iDNES.cz obchodní ředitel firmy Tomáš Soukup.
Měsíčně podle něj stojí pronájem jedné reklamní plochy v průměru osm a půl až 9 tisíc korun. "Záleží na lokalitě, v Praze stojí jedna plocha kolem 12 tisíc," upřesnil Soukup.
Lidovci mluví o cílené kampani
Lidovci prý o původci kampaně nemají tušení. Mluvčí Martin Horálek ale naznačil, že přinejmenším určité podezření strana má.
"Faktické důkazy nemáme, ale z prosté logiky vyplývá, že jde o stejný zdroj, který proti panu Čunkovi vede v poslední době cílenou informační kampaň," řekl iDNES.cz Horálek.
Podle něj se mohou lidovci proti neznámému "pachateli" bránit jen těžko. "Ale věříme, že občané mají soudnost a vysvětlí si různé jednostranně prezentované příspěvky v médiích pouze jako cílenou kampaň," dodal mluvčí.
Balbínovci prý za kampaní nestojí
Strany, které by s lidovci mohly mít nevyřízené účty, se od kampaně distancují. Odpovědnost popírají sociální demokraté i balbínovci.
"Tentokrát jsme v tom opravdu nevinně," řekl pobaveně Jiří Hrdina, který zastává v recesistické Balbínově poetické straně funkci geniálního guvernéra.
Právě on se před volbami objevil na billboardech s tehdejším předsedou lidovců Miroslavem Kalouskem vedle textu "Padouch nebo hrdina, my jsme jedna rodina". Lidovci tehdy přešli do protiútoku a plochy přelepovali poděkováním Kateřině Neumannové. - více zde
Mluvčí ČSSD Květa Kočová jakoukoli souvislost své strany s billboardy popřela. "Už se mě na to dnes ptali - nic jsme si nezaplatili," řekla iDNES.cz.