Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Čtyři stanice, šest kilometrů, 19 miliard. Bém „odklepl“ prodloužení metra

  16:52aktualizováno  16:52
Trasa metra A se prodlouží o čtyři nové stanice. Představitelé hlavního města a Dopravního podniku poklepali na základní kámen nového úseku podzemky. Povede z Dejvické do Motola a přijde na necelých devatenáct miliard korun. Část výdajů pokryjí peníze z fondů Evropské unie.

"Před čtyřmi lety jsme slíbili výstavbu nových stanic metra trasy A. Dnes tento slib naplňujeme," řekl Bém. Prodloužení trasy A je podle něj důležité především pro Prahu 6 a oblast Vítězného náměstí, kudy bude po dostavbě jezdit mnohem méně autobusů než dnes.

Na trase A za čtyři roky přibudou stanice Červený vrch, Veleslavín, Petřiny a Motol. (na vizualizaci nových stanic se podívejte zde) Délka trasy pražského metra se tak prodlouží o více než šest kilometrů. Stavba bude stát asi 18,7 miliardy korun. Praha by ale měla získat zhruba osm miliard korun z fondů Evropské unie. Radní pro dopravu Radovan Šteiner zdůraznil, že stát na stavbu nepřispívá.

Zakázku od Dopravního podniku získalo sdružení společností Metrostav a Hochtief CZ. Tunely metra budou razit plně mechanizované razicí štíty, ty se do Česka podle generálního ředitele Metrostavu Pavla Piláta vrátí téměř po 40 letech. "Tato technologie je šetrná k životnímu prostředí i obyvatelstvu, které bývá takovými stavbami dotčeno," dodal Pilát.

Přibude ještě trasa D

Do budoucna se počítá s rozšířením trasy A ještě na letiště Ruzyně přes zastávky Bílá Hora, Dědina, Dlouhá Míle a Staré letiště. Magistrát počítá s tím, že by se nový úsek metra mohl pro cestující otevřít v roce 2018.

Hlavní město také plánuje stavbu metra D. To má procházet centrem metropole od Hlavního nádraží po Depo Písnice. Měřit bude 11 kilometrů a do Písnice povede přes náměstí Míru, Pankrác, Krč a Libuš. Podle plánů magistrátu by tu měly jezdit dálkově řízené vozy bez strojvůdců. Nová trasa ulehčí hlavně přetížené trase C, přijde na více než 40 miliard.

Dopravní podnik teď vybírá k trase metra D dodavatele projektové dokumentace. "Následně bude vyhlášeno výběrové řízení na výstavbu," řekl Bém. Podle ředitele Dopravního podniku Martina Dvořáka by se mělo začít stavět v roce 2012 nebo 2013.

Praha má nyní tři linky metra s 57 stanicemi, denně přepraví přes milion cestujících.

Autor:






Hlavní zprávy

Další z rubriky

Restaurace Prašivka na Letné
Petice požaduje změnu protikuřáckého zákona, senátor by vrátil kuřárny

Od začátku platnosti protikuřáckého zákona brzy uplyne pět měsíců a lidé spolu se soukromými provozovateli restaurací a barů požadují změnu. Vyjádřili to v...  celý článek

Nová kniha vychází z cyklu iDNES.cz 100 pohledů na Česko.
Portál iDNES.cz má první publikaci. Projekt 100 pohledů vychází knižně

Server iDNES.cz má první knihu. Vznikla z unikátního projektu 100 pohledů na Česko, který si během dvou let, kdy je publikován na stránkách iDNES.cz, našel...  celý článek

Otázka pro prezidenta, projekt iDNES.cz
Zájemci o Hrad prozradili, jaké by chtěli pravomoci. Ohodnoťte odpovědi

Má hlava státu v Česku adekvátní množství pravomocí? Měly by jí přibýt? A o čem by prezident rozhodovat neměl? V šestém kole projektu Otázka pro prezidenta se...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.