Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Ztišili jsme reklamu, hlásí ČT. Intenzitu hluku hlídají procesory

  16:31aktualizováno  16:31
Česká televize začala omezovat hlučná místa ve vysílání všech čtyř kanálů. Do ostrého provozu uvedla počítačové programy, které hlídají intenzitu zvuku. Zareagovala tím na kritiku diváků na ukřičené reklamy.
Jsme tišší, hlásí ČT. Diváci si toho zatím příliš nevšimli, protože na změnu neposílají do ČT ohlasy. Ilustrační snímek

Jsme tišší, hlásí ČT. Diváci si toho zatím příliš nevšimli, protože na změnu neposílají do ČT ohlasy. Ilustrační snímek | foto: Michal Klíma, MAFRA

O regulaci intenzity hlasitosti informoval na středečním jednání Rady ČT ředitel Petr Dvořák. Podle něj televize začala na všech čtyřech programech uplatňovat směrnici Evropské vysílací unie (EBU). Nezávazný pokyn určuje hranici, za kterou je hlasitost reklamy či pořadu již nepřijatelná.

Česká televize si intenzitu zvuku hlídá takzvanými vysílacími procesory. Tedy počítačovými programy, jež narovnávají zvukovou hladinu u jednotlivých částí vysílání. "Procesory vyhodnocují sílu zvuku v časovém intervalu a v něm ji přizpůsobují," řekl iDNES.cz ředitel techniky ČT Rudolf Pop.

Ředitel techniky ČT Rudolf Pop

Ředitel techniky ČT Rudolf Pop

Od procesorů si slibuje omezení hluku v reklamách, předělech a upoutávkách na vlastní pořady. Hluk ale procesory hlídají prakticky v celém vysílání.

Náklady na pořízení této techniky ČT odhadla na jednotky milionů korun. Pokrýt je chce z prostředků určených na modernizaci televizních technologií.

Zavedení evropské normy Dvořák avizoval televizním radním už dříve, až do poloviny března ČT evropské pravidlo pouze testovala. "Naladění těchto procesorů jsme podle podmínek EBU provedli nejprve na ČT2 a ČT4, tedy programech, kde jsou reklamy. Zhruba před týdnem jsme je nasadili na ČT1 a ČT24," popsal Pop. Podle něj tak divák při přepínání jednotlivých kanálů nemůže poznat rozdíl v intenzitě zvuku.

Televize krokem zareagovala na kritiku diváků kvůli hlučným reklamám. Ti bombardovali Radu pro rozhlasové a televizní vysílání tak dlouho, až radní požádali politiky o změnu zákona. (Více o kroku Rady čtěte tady.)

Je ale otázkou, zda si diváci změny všimli. Televize totiž zatím na zavedení směrnice nemá žádnou velkou odezvu. "O žádných reakcích nevím," řekl Pop.

Nyní ve Sněmovně čeká na první čtení novela zákona o vysílání. Tu projednala bez doporučujícího stanoviska vláda. Novela čelí ze strany provozovatelů televizních stanic kritice, že je nevymahatelná. (O kritice profesní televizní organizace čtěte tady.) Na rozdíl od evropské normy by novela byla pro vysílatele závazná a vymahatelná pod hrozbou pokuty.







Hlavní zprávy

Další z rubriky

Bohuslav Sobotka a Pavel Bělobrádek sledují vystoupení Miroslava Kalouska při...
GLOSA: Čtyři roky vládní nudy a rekordní zájem o parlament

Do říjnových sněmovních voleb se přihlásilo v celé zemi 31 stran a hnutí, tedy asi o třetinu více než před čtyřmi lety. Proč ten zvýšený zájem o parlament po...  celý článek

Volební lídr ČSSD, ministr zahraničí Lubomír Zaorálek, a ministryně práce a...
Kdo nechce lidem platit slušnou mzdu, je darebák, prohlásil Zaorálek

Práce má motivovat, kdo to myslí vážně, měl by nás podpořit, hájil ministr zahraničí a volební lídr ČSSD Lubomír Zaorálek plán znovu navýšit minimální mzdu. A...  celý článek

Karel Srp z Jazzové sekce a spisovatelka Lenka Procházková na tiskové...
Dva a půl milionu lidí jsou kádrováni, jestli jsou košer, řekl Srp

Senátoři nechtějí kohokoli z levice, já nechci senátory, kteří hajlují pro kohokoli, reagoval dlouholetý šéf Jazzové sekce Karel Srp na to, že ho senátoři...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.