Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

ČT zrušila pořad s Paroubkovou. ČSSD zuří a chce vysvětlení

  11:04aktualizováno  11:04
Česká televize minulý týden zrušila díl Otázek Václava Moravce, ve kterém měly vystoupit manželky politiků včetně Petry Paroubkové. ČSSD se za to na televizi zlobí a viní z toho ODS. Sociální demokraté chtějí, aby televize vysvětlila, proč pozvání Paroubkové zrušila.
Manželka předsedy ČSSD Petra Paroubková

Manželka předsedy ČSSD Petra Paroubková | foto: Václav Šlauf, MAFRA

ČT plánovala v neděli odlehčit předvolební boj a do diskusního pořadu Otázky Václava Moravce pozvat místo politiků jejich manželky. Jenže nápad nevyšel, protože pozvání odmítla mimo jiné i manželka lídra ODS Radka Nečasová. Televize proto pozvání Petry Paroubkové, která jako jediná přijala, zrušila.

Strana jejího manžela se teď zlobí. Informovaly o tom Lidové noviny a Hospodářské noviny. Sociální demokraté chtějí už od pátku od televize vysvětlení, proč Paroubkovou nejprve pozvala a pak pozvání zrušila. V neděli se nakonec v televizi debatovalo o justici.

Podle strany jsou za zrušeným pozváním politické tlaky. "Možná na televizi tlačil Ivan Langer z ODS," spekuloval pro Hospodářské noviny mediální poradce ČSSD Petr Dimun.

"... Ivanu Stalinovičovi volají další špatnou zprávu. Myslel si, že má televizi pevně v rukách ... A najednou si ten mladičký populární redaktor Václav Moravovič dovolí pozvat manželku vůdce oranžových do televizní debaty už tuto neděli. Tomu musí Ivan Stalinovič zabránit... Václava Moravoviče nějak umlčí," napsala v pátek na svém blogu na serveru Aktualne.cz manželka Jiřího Paroubka.

"Celý pořad nemůže být jen o Paroubkové"

"Nepodařilo se sladit čas všech oslovených žen tak, aby se mohly dostavit. Zbyla by tam sama paní Paroubková a není možné udělat celý pořad jen s ní. Proto jsme zavčas toto téma nahradili jiným. Což není nijak neobvyklé," zdůvodnil pro noviny mluvčí televize Ladislav Šticha.

ČSSD se ale s takovým vysvětlením nespokojila a chce mluvit přímo s ředitelem zpravodajství Milanem Fridrichem. Televizi přitom partaj oficiálně o odpověď nepožádala a celou věc řeší jen přes tiskové zprávy a média.

Když se HN Dimuna zeptaly, proč se sociální demokracie neobrátila přímo na televizi oficiálním dopisem, položil Dimun telefon. "Tiskovou zprávu jsme vydali proto, abychom předešli spekulacím o nátlaku na ČT. Tato zpráva nemůže být, na rozdíl od různých telefonátů, zkresleně reprodukována," dodal poté Dimun v SMS.

Milan Fridrich Ředitel televizního zpravodajství Fridrich považuje celou situaci za absurdní, podle něj se nestalo nic nestandardního a vysvětlení není třeba ČSSD zasílat.

Za absurdní to považují i protivníci sociálních demokratů - ODS. Podle nich chtěl Moravec do pořadu pozvat všechny ženy politiků, včetně paní Nečasové, ta však dlouhodobě o účast v médiích nestojí. "Poté, co paní Nečasová účast v debatě odmítla, volal mi Václav Moravec s tím, že původní nápad s pozváním manželek ruší," řekl Lidovým novinám mluvčí ODS Martin Kupka.

Langer, který za věc podle ČSSD může, to pro Lidové noviny okomentoval s ironií: "Už jen čekám, kdy mě obviní z výbuchu islandské sopky." Moravec pro LN uvedl, že by politickému tlaku nikdy neustoupil.







Hlavní zprávy

Další z rubriky

Ivan Hanuš obdržel v Pelhřimově certifikát.
Rekordní putování dopisu má pokračování, tentokrát přišel z Ruska e-mail

Příběh nejdéle doručované poštovní zásilky v České republice pokračuje. Ivanu Hanušovi se ozvala neteř ruské lékařky, která před více než 28 lety poslala jeho...  celý článek

Uvnitř jednoho z krytů.
Chemička je plná nevyužívaných krytů, při havárii je dnes lepší zmizet

Součástí areálu Unipetrolu v Záluží u Litvínova je třináct krytů. Většina jich pochází z druhé světové války, kdy sloužily při náletech. Dva kryty přibyly pro...  celý článek

Ústavní soud v Brně nařídil obnovení případu, ve kterém byl odsouzen muž ke...
I ve vazbě má žena po porodu zůstat s dítětem, nakázal Ústavní soud

Ústavní soud předběžným opatřením zasáhl ve prospěch ženy, která ve vazbě porodila a nemohla s dítětem zůstat. Soud nařídil Vězeňské službě, aby přestala...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.