Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

ČT zažalovala prvních tisíc neplatičů

  10:47aktualizováno  10:47
Česká televize se poprvé odhodlala k hromadnému podání žalob kvůli koncesionářským poplatkům. Zažalovala prvních tisíc neplatičů, kteří nereagovali ani na dvě výzvy. Další žaloby se připravují. ČT také urgovala 50 tisíc domácností, které platí jen za Český rozhlas.
V budově České televize se připravuje další várka žalob. Ilustrační foto.

V budově České televize se připravuje další várka žalob. Ilustrační foto. | foto: Robert ZlatohlávekMF DNES

Česká televize i po roční kampani stále eviduje přes 75 tisíc lidí, kteří dluží peníze za televizní poplatky. Rozhodla se proto k ráznému kroku a začala dlužníkům rozesílat první vlnu žalob.

"Nechceme znevýhodňovat spoluobčany, kteří platí včas a řádně televizní poplatek," sdělil iDNES mluvčí ČT Martin Krafl.

První na řadu přišlo tisíc dlužníků, kteří nezareagovali na první výzvu k zaplacení dluhů z loňského května, ani na ultimátum zaslané letos v březnu. - více zde

První várka žalob
Tisíc dlužníků, kteří nyní žalobu obdrží, jsou lidé, jejichž případy televize zpracovala jako první. "Jejich agenda již byla ukončena. Další případy se zpracovávají, takže žaloby budou pokračovat," uvedl mluvčí.

Podotkl, že dlužná částka je často jen několik stovek korun, v případě soudu se však navýší o náklady na soudní řízení, takže výsledkem bude dluh v řádu tisíců korun.

Česká televize rozeslala loni v květnu přes 550 tisíc výzev k zaplacení dluhu. Z toho byla uhrazena přibližně polovina. Úhrady dlužníků tak obohatily televizní kasu o 96,2 milionu korun, z toho 20,5 milionu ČT vydělala na úrocích z prodlení. Zároveň se během kampaně zaregistrovalo 177 tisíc nových poplatníků.

Kampaň ČT ve spolupráci s firmou BSP ale vyvolala bouři nevole hlavně kvůli formě dopisu. Chyběl v něm například údaj o dlužném období. Pokud diváci chtěli zjistit podrobnosti či reklamovat výši částky, museli zavolat na linku s cenou 38 korun za minutu. - více zde

Dopis lidem, kteří platí jen rozhlas
V lednu se ČT spojila s Českým rozhlasem v boji s neplatiči. Obě veřejnoprávní média si vyměnila databáze poplatníků. - více zde

Televize nejdříve obeslala na zkoušku tisíc domácností z databáze ČRo, aby v případě vlastnictví televize zaplatily i poplatek ČT.

"Protože byla pilotní akce vyhodnocena jako úspěšná, rozeslala Česká televize v průběhu dubna výzvu 50 tisícům domácností, které nebyly přihlášeny k platbě televizního poplatku, přičemž rozhlasový platí," uvedl Krafl.

Poplatníkovi, který nepřihlásil televizní přijímač do evidence, hrozí pokuta až deset tisíc korun.

Autoři:






Hlavní zprávy

Další z rubriky

Kupčení s hlasy ve volbách
Za zakroužkovaný lístek 200 korun. Policie v Ústí prověřuje kupčení s hlasy

Policie v Ústí nad Labem prověřuje kupčení s hlasy při volbách v místní čtvrti Mojžíř. Podle Nadačního fondu proti korupci zde více než tři desítky lidí...  celý článek

Šéf ANO Andrej Babiš (vlevo) se v Průhonicích sešel s ekonomem Janem Švejnarem...
ANO, ale s kým? Babiš začíná oťukávat partnery, přijal komunisty a Švejnara

Hnutí ANO vybralo pět lidí, kteří budou jednat o povolebním uspořádání Sněmovny a možné vládě. Andrej Babiš a spol. už mají za sebou první schůzky. V...  celý článek

Předseda hnutí ANO Andrej Babiš se raduje z vítězství ve volbách do Poslanecké...
Máme blízko k ODS, hnutí STAN i Pirátům, rozkrývá své plány Babiš

Šéf ANO Andrej Babiš už nechce vládu, jako je ta stávající, ve které sedí tři strany. To by považoval za ztrátu času. „My máme blízko k ODS, ke hnutí STAN i k...  celý článek

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.