Česká televize

Česká televize | foto: iDNES.cz

ČT zastaví vysílání sponzorovaných reklamních znělek

  • 19
Česká televize od 1. září zastaví vysílání sponzorovaných reklamních znělek, které jí vynášelo desítky milionů ročně.

Důvodem je sílící tlak regulačního orgánu, Rady pro rozhlasové a televizní vysílání, sdělil mluvčí ČT Ladislav Šticha. Rada v minulosti Českou televizi za sponzorování znělek, které je podle ní v rozporu se zákonem, mnohokrát pokutovala.

Česká televize sponzorované reklamní znělky vysílá od roku 2004. Podle Štichy rada před rokem 2007 nikdy ČT nesdělila své výhrady a neupozornila ji na možné rozpory. ČT vycházela z této skutečnosti i při tvorbě plánu výnosů na rok 2008, do něhož jsou výnosy ze sponzorovaných reklamních znělek zahrnuty.

Rada v posledních měsících vede s ČT 32 správních řízení týkajících se sponzorování znělek v televizním vysílání. "Správní řízení byla až dosud již v 17 případech ukončena uložením pokuty České televizi, přičemž výše pokut dosáhla celkem 11,98 milionu korun," uvedl mluvčí.

"ČT vycházela v uvedeném období a nadále vychází z předpokladu a právního názoru, že reklamní znělka je pořadem, neboť se jedná o obsahově souvislou, celistvou a časově ohraničenou část televizního vysílání," dodal Šticha.

Doplnil, že nepodstatná není pro ČT ani ta skutečnost, že sponzorované reklamní znělky jsou pro její diváky díky své krátké stopáži akceptovatelnější než dlouhé reklamní bloky.

,

Eurovolby 2024

Volby do Evropského parlamentu se v Česku uskuteční v pátek 7. a v sobotu 8. června 2024. Čeští voliči budou vybírat 21 poslanců Evropského parlamentu. Voliči v celé Evropské unii budou rozhodovat o obsazení celkem 720 křesel

Video