Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

ČT stáhla moderátora, nezvládl rozhovor s Paroubkem

  16:08aktualizováno  17:41
Ředitel zpravodajství České televize stáhnul z pořadu Události, komentáře moderátora Davida Borka. Podle Zdeňka Šámala nezvládl rozhovor s premiérem Jiřím Paroubkem vysílaný ve středu 16. srpna. Moderátor se prý na rozhovor špatně připravil a odstupujícímu předsedovi vlády neustále skákal do řeči.
Moderátor David Borek musel opustit Události, komentáře po rozhovoru s Jiřím Paroubkem.

Moderátor David Borek musel opustit Události, komentáře po rozhovoru s Jiřím Paroubkem. | foto: www.ct24.cz

"Problém jsem vyřešil těsně poté velmi jednoduše, skončil jsem angažmá pana kolegy moderátora v pořadu Události, komentáře," řekl Šámal.

Rozhovor považuje za nepovedený jak z hlediska formy, tak i obsahu. Podle Šámala musí moderátor umět zvážit, kdy může hostovi, který je hlavním člověkem ve studiu, skočit do řeči. Také je nutné přesně uvádět zdroje informací nebo oslovovat hosta způsobem odpovídajícím jeho funkci.

"Je velice nutné soustředit se na obsah hostových promluv, a chci-li s ním polemizovat, musím být sám dostatečně teoreticky připraven," dodal šéf zpravodajství.

Borek se Paroubka mimo jiné zeptal, jak se cítí ve chvíli, kdy už několik hodin není premiérem. Paroubkova vláda sice ten den podala demisi, zároveň ji ale prezident Václav Klaus pověřil dočasným výkonem funkce až do jmenování nového kabinetu.

Paroubkovy výhrady k tomu, že jej moderátor nenechá domluvit, pak Borek odmítl se slovy: "Osud tomu dal tak, že já jsem novinář, vy jste politik. Až to bude naopak, tak to možná uděláme jinak."

David Borek se k celé události nechtěl příliš vyjadřovat. "To, že mě šéf zpravodajství stáhnul z Událostí, kometářů, mě samozřejmě netěší, ale rozhodnutí vedení respektuji. Na velíně se kvůli tomu barikádovat nebudu," řekl iDNES.cz. Zda sám považuje rozhovor s Jiřím Paroubkem za nepovedený, komentovat nechtěl.

Na způsob vedení rozhovoru zareagovala ale některá jiná média.

"Ne každý, kdo si hraje na Václava Moravce, je Václav Moravec. Středeční Borkovo vystoupení těžko nazveme jinak než faux pas - a pokud ano, pak rozhodně ne veřejnou službou," napsal Ondřej Aust v komentáři Lidových novin.

"´Profesionála´ ze zpravodajství České televize poznáte: neví nic a je sebevědomý. Je hloupý, drzý a myslí si, že domácí prostředí televizního studia mu dává převahu. Konfrontuje hosta namísto toho, aby se ho ptal," uvedly Britské listy.

Mluvčí České televize ujišťuje, že sám Paroubek neměl na Borkův vyhazov žádný vliv. "Ze strany premiéra jsme žádnou stížnost neobdrželi," uvedl Martin Krafl.

Stažení Davida Borka z Událostí, komentářů je definitivní, moderátor se údajně vrátí do ekonomické redakce České televize, kde působil dříve.

Události, komentáře ze 16. srpna si můžete přehrát ZDE

Autoři: ,






Hlavní zprávy

Další z rubriky

Kupčení s hlasy ve volbách
Za zakroužkovaný lístek 200 korun. Policie v Ústí prověřuje kupčení s hlasy

Policie v Ústí nad Labem prověřuje kupčení s hlasy při volbách v místní čtvrti Mojžíř. Podle Nadačního fondu proti korupci zde více než tři desítky lidí...  celý článek

Andrej Babiš s manželkou míří do volebního štábu ANO (21. října 2017).
ANALÝZA: Pestrý vějíř variant. Ale Babišovi zatím moc nenahrávají

Být ve volbách první s tak velkým náskokem a nemít vládu ani zdaleka jistou, to musí být pro Andreje Babiše k vzteku. Do Sněmovny bylo zvoleno devět stran,...  celý článek

Ministr obrany Martin Stropnický ve volebním štábu hnutí ANO v Praze. (21....
Stropnický: O vládě začněme jednat v současné koalici. Ambice na Hrad nemám

S ČSSD a lidovci by to byl logický začátek jednání o nové vládě, řekl v rozhovoru pro iDNES.cz místopředseda ANO a ministr obrany Martin Stropnický. Prvotní...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.