Začátkem května rozjela Česká televize obří akci, která vyvolala bouři nevole. ČT vymáhala dopisem dluhy po koncesionářích, kteří někdy zapomněli zaplatit.
Lidí se hlavně dotkla formulace dopisu. Poukazovali také na to, že ČT s nimi zachází jako s neplatiči, přitom oni jen neuhradili jen za několik období.
I přes nepříznivý ohlas si televize úspěšnost kampaně vychvaluje. Ačkoli chce s podrobnými výsledky nejdříve seznámit Radu ČT, přeci jen přiznala, že od začátku akce televizi přibylo 32 tisíc nových poplatníků. - více zde
Nyní vedení České televize dokončuje další kampaň. Měla by se soustředit právě na lidi, kteří nikdy za televizní přístroj koncese neplatili.
"Kampaň se rozběhne během několika týdnů. Hodláme nejdřív oslovit veřejnost, protože chceme dát ještě každému šanci, aby televizní přístroj přihlásili," řekl iDNES mluvčí ČT Martin Krafl.
V on-line rozhovoru na serveru Tiscali uvedl, že na neplatiče se televize zaměří velmi intenzivně. "Věřte, že kampaň bude přísná a zisková."
Podle něj bude kampaň zaměřená také na vyhledávání nepřihlášených přístrojů. Způsob, jakým bude ČT nepřihlášené televizory vyhledávat , ale Krafl prozradit nechtěl, aby akce neztratila na účinnosti.
"Každý by si měl uvědomit, že v případě, že ho odhalíme, bude muset zaplatit deset tisíc korun pokuty za domácnost," dodal pro iDNES.
Koncesionářský poplatek nyní od roku 1997 činí 75 korun měsíčně, sněmovnu čeká příští týden jednání o jeho případném zvýšení na sto či až 135 korun. - více zde