Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

ČT se postavila za svého moderátora

  0:01aktualizováno  0:01
Moderátor Milan Šíma vedl nedělní debatu Naostro s místopředsedou vysílací rady Petrem Štěpánkem "standardně" a jeho výkon odpovídal zaměření pořadu. Česká televize tímto prohlášením reagovala na úterní stížnost Rady pro rozhlasové a televizní vysílání. Její členové se "ostře ohradili" proti tomu, že Šíma v rozhovoru o mezinárodních arbitrážích způsobených rozhodováním rady "prakticky neumožnil svému hostu odpovídat na otázky a vystupoval jako evidentní spojenec jedné strany názorového sporu".

Vedení České televize je však přesvědčeno, že moderátor pořadu Naostro nemůže vystupovat jinak. "Úkolem Milana Šímy je klást tvrdé, kritické a mnohdy i nepříjemné otázky a žádat na ně jasné odpovědi," reagovala televize na stížnost radních.

Ředitel zpravodajství ČT Zbyněk Honys přitom ve středu MF DNES řekl, že i on má k Naostro se Štěpánkem výhrady. Konkrétně šlo o výběr dalších hostů pořadu, kteří vystupovali jako jednoznační Štěpánkovi odpůrci. "Myslím, že se tam měl objevit i další hlas, který situaci vnímá jinak," řekl Honys.

Přepis pořadu Naostro

Ředitel Honys se také v MF DNES vyslovil ke způsobu, jakým Šíma rozhovor vedl: "Také bych mu některé momenty vytknul, například časté zdůrazňování, že témata určuje on."

Honys se poté, co článek vyšel, proti tak jednoznačné interpretaci svých slov ohradil: "Myslím, že v textu chyběla důležitá věc: že totiž jde pouze o první dojem, pro jehož potvrzení či vyvrácení potřebuji obsahovou analýzu pořadu a že celkově považuji Šímův výkon za asertivní, nikoliv agresivní," řekl Honys. Proto je podle něj nesprávné vyvozovat z toho, že by se tím připojil k výtkám rady nebo že by Šímu přímo kritizoval za chyby.

Veřejnoprávní televize také odmítla názor radních, podle nichž se propůjčila k propagaci zájmů investorů soukromé televize TV 3. Ta jen několik minut před začátkem nedělního Naostro přerušila svůj běžný program a nahradila ho titulkem, že tak činí kvůli aktivitě rady.

Moderátor Šíma se během diskuse na aktuální situaci kolem TV 3 ptal místopředsedy Štěpánka, který to hned po skončení pořadu kritizoval. Česká televize teď žádá, aby radní snesli pro své podezření jednoznačné důkazy, nebo aby "očistili dobré jméno ČT".

To se ale podle předsedy vysílací rady Martina Muchky nebude plnit lehce. "Podezření se nedají doložit," říká Muchka, který i dál na kritice ČT trvá. "To by bylo příliš mnoho náhod najednou. Je to zhruba stejné, jako kdyby byla náhoda, že nějakou zemi najednou někdo napadne ze západu i z východu."

Muchka nechce předvídat další vývoj sporu: radní se s reakcí ČT seznámí teprve v úterý, kdy rada zasedá: "Předpokládám ale, že kolem toho bude ještě živo."

Autoři:






Hlavní zprávy

Další z rubriky

Poznáte místo na snímku?
100 POHLEDŮ: Skladiště pod elegantním mostem. Poznáte místo?

Pro období let 1890 až 1914 se vžilo označení Belle Époque - „krásná doba“. Právě v tomto období vznikla většina fotografií, které jsme zařadili do seriálu 100...  celý článek

Po několikaměsíční rekonstrukci se v pondělí 31. října opět otevřel pro zájemce...
Rodiče posílali peníze na plavání dětí, šly ale do trenérovy firmy

Peníze, které rodiče poslali do znojemského plaveckého oddílu, nešly za dětmi, ale do soukromé firmy jejich trenéra. Tomu teď hrozí trestní stíhání za...  celý článek

Zemřel válečný veterán Antonín Štícha. Za války spolupracoval s odbojem a...
Zemřel válečný veterán a účastník Pražského povstání Antonín Štícha

Zemřel válečný veterán Antonín Štícha, bylo mu 93 let. Za druhé světové války spolupracoval s odbojem a zapojil se do Pražského povstání. Do armády se...  celý článek

Advantage Consulting, s.r.o.
JAVA DEVELOPER

Advantage Consulting, s.r.o.
Jihomoravský kraj
nabízený plat: 40 000 - 70 000 Kč

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.