Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

ČT odvysílala zprávu o Ztohoven se záběry teroristů

  16:01aktualizováno  16:01
Snaží se Česká televize pomstít skupině Ztohoven, která do jejího vysílání propašovala atomový hřib? To muselo dnes napadnout diváky Dobrého rána. ČT totiž omylem spojila čtenou zprávu o obvinění členů Ztohoven se záběry teroristů. Její redaktoři se za nešťastnou technickou chybu omluvili.

Místo fiktivního atomového hřibu dala ČT do vysílání skutečné teroristy. | foto: iDNES.cz

Kdo se ráno koukal na zpravodajství veřejnoprávní televize, ten se asi nestačil divit.

"Dalších pět členů skupiny Ztohoven obvinili trutnovští policisté ze šíření poplašené zprávy," čte redaktorka. A v pozadí se jako ilustrační záběry objevují vyhrožující příslušníci afghánského hnutí Taliban se zbraněmi.

Chyba se objevila v jednom vydání zpravodajství v Dobrém ránu z Moravy a Slezska. Diváci si jí mohli všimnout v půl osmé na ČT1 a v půl desáté na ČT2.

"Byl to technický problém. Proskočily nám obrázky v odbavovacím počítači," vysvětlila iDNES.cz Martina Horsáková, vedoucí zpravodajství moravského Dobrého rána. "Já si toho všimla v polovině čtení a už to nešlo zastavit," dodala.

K technické chybě ve spojení zvuku a obrazu prý občas dochází ve všech televizích. "Jednou jsme ve zprávách spojili text o návštěvě Madeleine Albrightové se záběry z vepřína," vzpomněl šéf ostravského zpravodajství Karel Novák.

Stalo se to úmyslně?
Umělecká skupina Ztohoven je veřejným nepřítelem České televize od půlky června, kdy do jejího pořadu Panorama propašovala záběry atomového výbuchu. - více zde

Televize podala na skupinu trestní oznámení a policie už minulý týden dva z umělců obvinila. - více zde

Ve středu pak začala stíhat další členy skupiny. A právě ve zprávě o dalších pěti obviněných ČT vyrobila chybu.

iDNES.cz na to upozornili dva čtenáři. Spojil redaktor kauzu Ztohoven se záběry teroristů schválně? Snažila se ČT svého soka dehonestovat? Nebo to byl vtip? ptali se.

"To, že se to stalo úmyslně, absolutně vylučuji. Ten člověk by na hodinu letěl," popřel tyto spekulace důrazně Novák.

"Mně je to samozřejmě nesmírně líto. Jestliže jsme někoho poškodili, tak se omlouvám. A hlavně se omlouvám divákům," dodal.

Byla by to manipulace, říká zástupce Ztohoven
"Já to neviděl. Ale to by byla přesně ta manipulace médii, na kterou jsme chtěli naší akcí upozornit," řekl hned ráno iDNES.cz Roman Týc z organizace Ztohoven. 

Na pozdější informaci, že k prohození došlo omylem, reagoval smíchem: "Taková věc se nesmí stát omylem. Když jsme tam pouštěli hřib, tak jsme si také mysleli, že to po pár vteřinách v režii někdo utne. Nakonec to tam vydrželo celé, okolo třiceti vteřin."

Autoři: ,






Hlavní zprávy

Další z rubriky

Billboardy s hejtmanem Jiřím Čunkem, které se příští týden objeví ve Zlínském...
Lidovci vytáhnou už příští týden billboardy. Bude na nich i Čunek

Už příští týden, od začátku srpna budou voliče na Zlínsku, které je baštou lidovců, lákat nové billboardy KDU-ČSL s jejich volebním lídrem, místopředsedou...  celý článek

Hledaný
Muž ukradl 20 tisíc z pokladničky památníku heydrichiády, hledá ho policie

Pražští kriminalisté pátrají po neznámém mladíkovi, který podle nich v polovině července ukradl téměř 20 000 korun z pokladničky v Národním památníku hrdinů...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Policie po 30 letech obvinila tři estébáky. V akci Asanace hrozili lékaři

Policie po více než 30 letech obvinila trojici bývalých příslušníků Státní bezpečnosti (StB) kvůli výhrůžkám severočeskému lékaři při takzvané akci Asanace....  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.