Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

ČT nemusí odškodnit Evu Klimovičovou, bývalou poradkyni Ratha

  12:02aktualizováno  12:02
Česká televize nemusí platit 30 milionů Evě Klimovičové. Exporadkyně Davida Ratha žalovala ČT kvůli reportážím, podle nichž nabízela inzerentovi za peníze schůzku s Rathem. Tvrdí, že reportáže zasáhly do jejích osobnostních práv. Pražská soudkyně Dagmar Stamidisová žalobu zamítla jako promlčenou.

Eva Klimovičová | foto:  Michal Sváček, MAFRA

Reportáže byly odvysílány v roce 2005 a Klimovičová svůj nárok měla vznést do tří let. Žalobu však podala až v roce 2009. Stejně tak soudkyně zamítla požadavek na omluvu i to, aby ČT už v budoucnu reportáže o exporadkyni nevysílala. Rozsudek není pravomocný.

Bývalá vydavatelka časopisu České lékařské komory Tempus Medicorum požadovala dalších 30 milionů korun i po vydavatelství MAFRA. Soud v červenci její žalobu zamítl.

Žaloby odstartovala pět let stará reportáž ČT, ve které televize odvysílala videozáznam schůzky z roku 2004 mezi Klimovičovou a zástupcem farmaceutické firmy Pfizer Alešem Prokopenkem. Klimovičová podle reportáže Prokopenka žádala, aby investoval peníze do inzerce v Tempus Medicorum.

Naznačila mu prý, že za investované tři miliony by se firma mohla setkat s Rathem, který se tehdy jako šéf ČLK účastnil vyjednávání o takzvané úhradové vyhlášce. V ní ministerstvo zdravotnictví stanovuje, jaké léky budou hrazeny z pojištění.

Vina Klimovičové se neprokázala

Záznam schůzky natočený skrytou kamerou odvysílala ČT v listopadu 2005, tedy v době, kdy byl Rath novým sociálnědemokratickým ministrem zdravotnictví a Klimovičová jeho poradkyní. Klimovičová po zveřejnění nahrávky rezignovala a ODS vyzvala Ratha, aby se kvůli aféře vzdal funkce ministra.

Klimovičová pak čelila obvinění, že za zprostředkování schůzky s Rathem žádala od pracovníka firmy tři miliony korun. Soudy ji ale opakovaně osvobodily. Svou vinu odmítala od počátku. Na základě televizních reportáží se pak kauze věnoval i deník MF DNES vydavatelství MAFRA.

Autor:


Po stopách vrahů


Hlavní zprávy

Další z rubriky

Ilustrační foto.
Za marihuanu si pěstitel koupil tři domy, míní policie. Je z Úřadu vlády

Šest pěstíren marihuany obhospodařovala podle pražských kriminalistů trojice mužů z Prahy. Hlavním z aktérů je podle informací iDNES.cz pětatřicetiletý...  celý článek

U Semic se čelně střetla Škoda Octavia a Škoda Felicia.
Čelní střet u Písku odnesli vážnými zraněními otec i dva tříletí synové

Třiasedmdesátiletý řidič osobního auta přejel v neděli odpoledne na Písecku do protisměru, kde narazil do vozu, v němž jel sedmadvacetiletý otec se dvěma...  celý článek

Na dálnici D35 na Olomoucku narazily osobní auto a kamion do odstavené cisterny...
Dálnice D35 na Olomoucku stojí, dvě auta narazila do cisterny

Nehoda osobního a nákladního auta, které narazily do odstavené cisterny, uzavřela v pondělí brzy ráno dálnici D35 na 280. kilometru ve směru na Olomouc. Zraněn...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.