Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

ČT dostala pokutu za dopisy neexistujícím dlužníkům

  13:26aktualizováno  13:26
Úřad pro ochranu osobních údajů dal České televizi pokutu sto tisíc za vymáhání dluhů. Kvůli chybám v databázi obeslala i koncesionáře, kteří nedlužili. Podle mluvčího ČT Martina Krafla se jedná o několik stovek lidí z celkem 550 tisíc dlužníků. "Pokutu samozřejmě zaplatíme," řekl iDNES.
Televize poslala upomínky i lidem, kteří nic nedlužili. Ilustrační foto.

Televize poslala upomínky i lidem, kteří nic nedlužili. Ilustrační foto. | foto: MF DNES

"Pokutu jsme udělili za vedení neaktuální databáze v souvislosti s vymáháním dluhů koncesionářských poplatků," řekla iDNES mluvčí Úřadu pro ochranu osobních údajů (ÚOOÚ) Hana Štěpánková.

Osobní údaje koncesionářů podle ní nebyly aktualizovány tak, jak je to nařizuje zákon o ochraně osobních údajů.

ÚOOÚ se začal vymáháním televizních poplatků zabývat loni v létě. Česká televize totiž prodala dluhy koncesionářů soukromé společnosti BSP a předala jí celou agendu. Firma pak divákům rozeslala stovky tisíc dopisů s výzvou k zaplacení. Forma dopisu vyvolala bouři nevole. - více zde

"Velké množství lidí si na úřadu stěžovalo, že se ocitli v databázi dlužníků, i když ve skutečnosti nic nedlužili. Na základě těchto podnětů jsme se tím začali zabývat," podotkla mluvčí úřadu.

Podle ní se potvrdilo, že televize neoprávněně zasáhla do soukromí některých lidí, když někoho neprávem označila za dlužníka. "Poplatníci byli vystaveni riziku neoprávněného nebo nahodilého přístupu k osobním údajům a s tím spojeným zásahem do jejich soukromí," uvedla mluvčí.

Televize: Úřad nám dal za pravdu
Česká televize podle mluvčího Martina Krafla chyby v databázi uznává, na druhou stranu ale výrok úřadu považuje za potvrzení toho, že samotné nakládání s osobními údaji protizákonné nebylo. "Úřad dal ČT za pravdu, že mohla data k vymáhání předat externí společnosti, aniž by byl porušen zákon," zdůraznil Krafl.

"Úřad udělil ČT pouze několikatisícovou pokutu za chybnost evidovaných údajů. Šlo o chyby, které byly způsobeny hluboko v minulosti České televize," podotkl.

Televize podle něj oslovila chybně jen něco přes tisíc koncesionářů, což nepředstavuje ani jedno procento obeslaných domácností.

"Útvar televizních poplatků podnikl a nadále podniká takové kroky, aby se nic podobného neopakovalo a aby ČT udržovala databázi poplatníků v aktualizované podobě," zdůraznil Krafl. Dodal, že rozhodnutí ÚOOÚ televize respektuje a pokutu zaplatí.

Česká televize rozeslala loni v květnu přes 550 tisíc výzev k zaplacení dluhu. Z toho byla uhrazena přibližně polovina. Úhrady od dlužníků tak obohatily televizní kasu o 96,2 milionu korun, z toho 20,5 milionu ČT vydělala na úrocích z prodlení. Zároveň se během kampaně zaregistrovalo 177 tisíc nových poplatníků.

Autoři:






Hlavní zprávy

Další z rubriky

Programátoři Ivan Buchta a Martin Pezlar. Řecký soud začal po letech znovu...
Čeští programátoři unikli řeckému vězení, chtějí se však soudit dál

V Řecku hrozilo dvěma Čechům dvacet let za špionáž, vybojovali podmínku. Teď chtějí čistý trestní rejstřík. Fotili prý jen to, co ostatní turisté na ostrově.  celý článek

Ilustrační snímek
Teploty se budou na přelomu srpna a září průměrně pohybovat okolo 24 °C

Průměrné denní teploty během následujících čtyř týdnů klesnou, zůstanou však na dlouhodobém průměru. Průměrné by na přelomu prázdnin a školního roku měly být i...  celý článek

Bývalého šéfa Akademie věd Jiřího Drahoše přišla na setkání s dobrovolníky ve...
Drahoš v námořnickém tričku děkoval za 78 321 podpisů pro boj o Hrad

„Vítejte všichni na palubě,“ přivítal Jiří Drahoš dobrovolníky, kteří sbírali podpisy, aby se mohl zúčastnit volby prezidenta. Nasbírali jich zatím 78 321. Aby...  celý článek

Jsem těhotná a partner mi zahnul. Přesto zůstávám
Jsem těhotná a partner mi zahnul. Přesto zůstávám

Jak se jiné ženy postavily k nevěře a co jim pomohlo.

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.