Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

ČT se dohodla s Českými radiokomunikacemi, Déčko a Art naladí víc diváků

  13:50aktualizováno  15:06
Česká televize oznámila, že počínaje středou zajistila 95procentní pokrytí pro kanály Déčko a Art. K divákům je nově dostane také přes Multiplex 3 Českých radiokomunikací. ČT čelila kritice diváků, kteří si v den spuštění nových kanálů stěžovali, že je nemohou naladit.

Logo dětského kanálu ČT:D | foto: Česká televize

"Oproti původním plánům, které počítaly s dosažením plného pokrytí touto cestou až do dvou let, tak může Česká televize díky dohodě s Českými radiokomunikacemi dětskou i kulturní stanici nabídnout takřka všem divákům už nyní," stojí v tiskové zprávě televize s tím, že ČT :D a ČT Art, mají od středy v pozemním vysílání pokrytí na více než 95 procentech území České republiky.

Mluvčí Českých radiokomunikací Kamil Chalupa dohodu potvrdil. "Pilotní vysílání ČT :D/ČT art bylo spuštěno dne 9. října ve 13:30 hodin v Multiplexu 3. Ten provozuje společnost Czech Digital Group (CDG), dceřiná společnost Českých Radiokomunikací," popsal Chalupa.

Ředitel ČT Petr Dvořák se zavázal, že Radě ČT předloží do konce září popis toho, jak chce televize rozšíření signálu dosáhnout. Nakonec si vzal od Rady týden navíc.

Televize dva nové kanály na jednom vysílacím okruhu spustila 31. srpna. Ihned čelila kritice řady diváků, že je nelze naladit. Zčásti za to mohlo pokrytí, protože ČT šla nikoliv cestou veřejnoprávního multiplexu, ale soukromé regionální sítě, ale také to, že diváci neměli anténní systém připravený na přijímání regionální sítě.

"Při nastavení příjmu z Multiplexu 3 odpadá jakákoli manipulace s anténou. Na většině přístrojů (s tunerem DVB-T ) proběhne doladění nových kanálů automaticky, pak stačí, pokud to daný přístroj umožnuje, aby si diváci tuto vysílací pozici přesunuli mezi oblíbené programy," uvedla ČT.

Televize také uvedla, že v některých oblastech s členitým terénem nemá Multiplex 3 dokrývače. Divákům tedy doporučuje, aby si naladili novinky prostřednictvím regionální sítě, kterou se v těchto oblastech bude snažit přednostně dokrývat.





Hlavní zprávy

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.