Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

ČT chce Železného omluvu za výpalné

  13:43aktualizováno  13:43
Městský soud v Praze řeší žalobu České televize na bývalého ředitele TV Nova a senátora Vladimíra Železného. ČT žádá omluvu a 250 tisíc korun za nařčení jednoho z jejích publicistů. Podle Železného chtěl takzvané výpalné za neodvysílání reportáže.

Veřejnoprávní televize vyvolala občanskoprávní spor kvůli slovům Železného v pořadu Volejte řediteli z května 2001. Podle žaloby kriminalizoval pracovníky ČT, když je obvinil, že pracují na objednávku.

Tehdejšího šéfa Novy podráždila reportáž pořadu Fakta, která se zabývala jeho podnikatelskými aktivitami a Železného plánem na propojení tří českých komerčních televizí.

Jako příklad výpalného za publicistiku uvedl Železný nejmenovaného reportéra ČT, který podle něj natočil reportáž o firmě nebo o okruhu lidí.

Za lidmi, kteří byli cílem reportáže, pak podle Želeného přišel někdo jiný a říkal: "My to máme natočené, my vás můžeme osolit, ale my to neuděláme, když zaplatíte tolik a tolik, tolik a tolik nebo tolik a tolik".

Reportéři pořadu za nařčení podali na Vladimíra Železného trestní oznámení, podle něhož se tehdejší šéf Novy mohl dopustit pomluvy, křivého obvinění či jiného trestného činu. - více zde

V občanskoprávním sporu u pražského městského soudu se domáhá omluvy a také čtvrtmilionové satisfakce i samotný Železný. - více zde

Spor byl v říjnu 2002 odročen na neurčito kvůli výslechům tří amerických investorů. Dva již dorazily a soud bude pokračovat v jednání 26. května.

Vladimír Železný u Městského soudu v Praze, kde ho kvůli pomluvě zažalovala Česká televize. (31. března 2004)

Vladimír Železný u Městského soudu v Praze, kde ho kvůli pomluvě zažalovala Česká televize. (31. března 2004)

Vladimír Železný u Městského soudu v Praze, kde ho kvůli pomluvě zažalovala Česká televize. (31. března 2004)

Vladimír Železný u Městského soudu v Praze, kde ho kvůli pomluvě zažalovala Česká televize. (31. března 2004)

Vladimír Železný u Městského soudu v Praze, kde ho kvůli pomluvě zažalovala Česká televize. (31. března 2004)

Autoři: ,




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Zřejmě nejkontrolovanější projekt. Multifunkční kongresový areál dostal v roce...
Babišovi blízcí si akcie Čapího hnízda účelově přeprodávali, píše policie

Rodinní příslušníci Andreje Babiše (ANO) si přeprodávali akcie Čapího hnízda, aby znepřehlednili vlastnickou strukturu firmy. Podle Českého rozhlasu to policie...  celý článek

Řidičský průkaz (ilustrační foto)
O řidičák přijdou nově i neplatiči alimentů za studenty do 26 let

Exekutoři budou moci zabavovat řidičské průkazy i neplatičům výživného za jejich studující děti do 26 let věku. Poslaneckou novelu exekučního řádu ve středu...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Třetí srpnový víkend proprší, příští týden se slunečné počasí vrátí

Závěr týdne bude deštivý, nejvíce srážek se objeví v sobotu, kdy bude pršet na celém území. V neděli se začne postupně vyjasňovat a v průběhu pracovního týdne...  celý článek

Rozhovor s Vítězslavem Ivičičem: Nikdo nechce číst, že je buran
Rozhovor s Vítězslavem Ivičičem: Nikdo nechce číst, že je buran

Člověk, který vybočuje nejen svým osobitým stylem, ale také svými kritickými názory.

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.