Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

ČSSD útočí na voliče v americkém stylu. „Reklamou“ na filmový hit

  10:59aktualizováno  10:59
Na poslední chvíli před volbami se ČSSD pokouší zaujmout volebním spotem v americkém stylu. Svým názvem Magnificent 12, tedy Dvanáct statečných, má připomínat slavný western Sedm statečných. Spot šířený po internetu je natočený v angličtině s titulky a tváří se jako reklama na nový filmový hit.

Strana se ke spotu nejdřív nehlásila, popírala, že je její. Po pár dnech ale otočila. "My jsme to ještě chvilku chtěli tajit," řekl iDNES.cz volební manažer ČSSD Jan Hamáček. Spot by se podle jednoho z členů volebního štábu hůře po internetu šířil, kdyby se k němu strana hned na začátku přihlásila.

Čtete rádi idnes.cz?

Dejte nám svůj hlas v anketě Křišťálová lupa. Hlasujte ZDE

Tak jako v americkém westernu ze 60. let Sedm statečných přichází najatí muži v podání Yula Brynnera či Stevea McQueena, aby zachránili vesnici před bandity vedenými Calverou, přichází ve volebním spotu ČSSD dvanáct bojovníků, aby podle strany zachránili zemi před zlem.

Hrdinů ve spotu ČSSD je 12, tolik strana potřebuje k většině v Senátu

Proč dvanáct? Právě tolik křesel potřebuje strana získat, aby získala většinu v horní komoře parlamentu.

"Zlo ovládlo náš svět. Existuje úzká skupina bohatých a mocných, kteří si o sobě myslí, že jsou vyvolení. A že si mohou dovolit naprosto všechno," začíná spot ztvárněný jako trailer na fiktivní film, který brzy dorazí do kin. Do kontrastu proti boháči ve spotu, který si užívá alkoholu a přízně hned několika krásných žen, staví spot většinu lidí, kteří žijí v bídě a nemají práci.

"Zoufalství a beznaděj se pro většinu lidí staly denní realitou. Pak se však objevili oni. Dvanáct hrdinů, kteří se postavili proti zlu. Přicházejí, aby ho zastavili," snaží se ČSSD voliče přesvědčit, aby nezapomněli pro stranu klíčové číslo dvanáct. A v závěru spotu voličům připomíná, že "dvanáct neohrožených" to samo nezvládne. "Přidej se k nim, potřebují tě," končí tříminutový volební spot.

Je to nadsázka a parodie, připouští volební manažer Hamáček

"Samozřejmě je to spíš nadsázka a trochu parodie. Připomínáme lidem, že ekonomická krize má své viníky, kteří za to nesou odpovědnost." říká Hamáček. Spot chce až do voleb stran šířit na internetu a po Facebooku.

Volební spot ČSSD opomíjí to, že Senát nemůže většinu plánů vlády zastavit, pouze zbrzdit. Vládní koalice má většinu 118 poslanců a může tak přehlasovat i veto Senátu, pokud v něm levice získá většinu. Výjimkou jsou změny ústavy, volebních pravidel či vysílání vojáků do zahraničí.

Nápad použit ve volební kampani spot připomínající filmové trháky není originální. Například před volbami v roce 2006 natočil pro ODS podobný spot režisér Filip Renč. Hrdina připomínající Indianu Jonese v něm hledá cestu z jeskyně s hořícími písmeny KSČSSD.







Hlavní zprávy

Další z rubriky

Jana Nečasová (dříve Nagyová) u Obvodního soudu pro Prahu 1.
Nečasová doplatila statisíce, které dlužila na daních za luxusní dárky

Bývalá šéfka kabinetu premiéra Petra Nečase Jana Nečasová, dříve Nagyová, už doplatila daně z luxusních darů, kvůli kterým čelí žalobě z krácení daně. Cenu...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Chce EU zakázat písmeno „Ř“? Dezinformacím na internetu neujdou ani děti

Závislost na internetu, kyberšikana, dezinformace. Těmto rizikům jsou vystaveny všechny děti, které používají internet. Je proto důležité, aby se mediálně...  celý článek

Vrchní část věže je třeba opravit, protože do jejího krovu kvůli poryvům větru...
Plán počítá s dostavbou Staroměstské radnice, křídlo jí chybí od války

Grandiózní i umírněné návrhy se během více než století objevily v souvislosti s novou podobou východního křídla Staroměstské radnice. Místo toho jsou přes 70...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.