Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

ČSSD tají, kolik zaplatí za megakoncerty

  1:00aktualizováno  1:00
Horkou část volební kampaně ve středu v Liberci rozjede sociální demokracie koncertem s hvězdným pěveckým obsazením, s nímž pak chce objet celou republiku. Kolik ji turné za účasti Heleny Vondráčkové, Karla Gotta či Ivety Bartošové bude stát, tají.

Jasné je však jedno. Tato část kampaně, do níž se zapojí přední čeští zpěváci, se částečně prolne s přípravou nového muzikálu Miss Saigon, který produkuje agentura GOJA Františka Janečka.

Místopředseda sociální demokracie Martin Starec, který odpovídá za stranické finance, odmítl cokoli o smlouvě s agenturou GOJA říci.

Sám Janeček nakonec pro MF DNES alespoň připustil, že celková výše honorářů pro umělce za šňůru patnácti koncertů rozhodně nepřesáhne částku patnácti milionů korun. Sociální demokracie přitom před časem oznámila, že celá kampaň k volbám ji bude stát 30 milionů.

Zpěvák Tomáš Savka, který se účastnil soutěže Česko hledá SuperStar, potvrdil, že při koncertech skutečně zazní i jeho píseň z muzikálu Miss Saigon. "Bude to duet, který jsme natočili s Ivetou Bartošovou," uvedl Savka.

Zpěváci a herci, kteří se účastní koncertů pro ČSSD, nesmí podle smlouvy s agenturou o žádných podrobnostech mluvit. "Ve smlouvě máme klauzuli, že se nesmíme vyjadřovat. Za porušení toho je tam dost vysoká pokuta," řekl moderátor a autor scénářů všech koncertů Petr Salava.

Kdo platí kampaň ČSSD? Strana to tají
Řada koncertů, na kterých budou pěvecké hvězdy pomáhat sociální demokracii, je vyprodaná.

Otázka, kdo to celé platí, je pro premiéra a předsedu nejsilnější vládní strany složitá. "Takové detaily o kampani nezveřejňují jiné strany, tak ani my," řekl Gross.

Janeček, spojka na byznysmeny

Producent a bývalý kapelník skupiny Kroky František Janeček má pro Grossovu rodinu slabost. "Je to politik, kterému věřím, proto jsem mu pro koncerty vyjednal co nejpříznivější podmínky," řekl Janeček MF DNES.

Vzájemná náklonnost se projevila například tak, že  Gross s manželkou v roce 2001 trávili dovolenou v Janečkově vile v Dominikánské republice.

Šárka Grossová poté pro agenturu Goja sháněla sponzory - a sháněla je mezi firmami, jež se tehdy ucházely u vlády o privatizaci.

Gross je častým návštěvníkem Janečkových produkcí. "František Janeček je můj rodinný přítel," říká. Ani on, ani Janeček však nepřipouští, že by z přátelství mohl ten druhý těžit.

Jak ČSSD, tak agentura GOJA, tvrdí, že vše jde z kapsy sociální demokracie. Jenže: souběžně s koncerty pro ČSSD GOJA produkuje muzikál Bídníci a na prosinec chystá zmíněnou Miss Saigon.

Pro ně má řadu reklamních partnerů i mezi významnými českými firmami. Jsou mezi nimi například Český Telecom, ČEZ, Dermacol či Bateria Slaný.

Netečou tedy peníze od sponzorů nakonec i do kampaně ČSSD? Janeček to kategoricky popírá. "Tak to není a na takovou hru bych ani nepřistoupil," prohlásil v úterý.

Sám Gross přitom MF DNES řekl, že si je vědom rizika, které vyplývá z toho, jak se připravují koncerty pro sociální demokracii.

"Pokud vím, tak Telecom dokonce jednu smlouvu nepodepsal, aby nemohl mít nikdo žádné pochybnosti," uvedl. Právě jeho vláda bude brzy rozhodovat o privatizaci Českého Telecomu.

"Na partnerství s muzikálem Miss Saigon se podílíme jen formou barterové výměny. Za propagaci služby Internet Expres poskytujeme určité služby. Nedáváme do muzikálu přímo peníze," sdělil mluvčí Českého Telecomu Vladan Crha.

Připustil, že se jednalo o různých variantách spolupráce. Podobný typ smlouvy jako Český Telecom má s Janečkovou agenturou GOJA i ČEZ.

"Zaplatili jsme jim jenom 100 tisíc korun. Zajišťujeme si vzájemně propagaci. O možném partnerství s muzikálem Miss Saigon se vedou jen předběžná jednání," sdělila MF DNES Soňa Křítková z tiskového oddělení firmy ČEZ.

O tom, jak je financování koncertů na podporu ČSSD zajištěno, nemluví ani sociální demokraté, ani František Janeček. A umělci, kteří na koncertech vystupují, říkají, že jim podrobnosti jsou utajeny.

"Já o tom skoro nic nevím. Vím jen to, že nás jako soubor doktor Janeček s touto nabídkou oslovil, a tak jako s ním spolupracujeme v jiných věcech, tak i v této," řekl třeba zpěvák Karel Černoch.

O tom, jak se akce financuje, nemají přehled ani sociální demokraté v regionech. "Vím jen to, že co získáme z prodeje vstupenek, jde na charitativní účely," řekla MF DNES tajemnice liberecké ČSSD.

O penězích nebudeme mluvit

Jen velmi neochotně odpovídá na otázky týkající se financování kampaně ČSSD Martin Starec, místopředseda strany, jenž je odpovědný za stranické hospodaření.

Premiér a váš předseda Gross přiznal, že kvůli "hvězdným koncertům" bude kampaň dražší než 30 milionů. O kolik?

Já neumím lovit ve hvězdách. Nemám na stole všechny faktury. Platí vyjádření premiéra.

Jaký je tedy alespoň odhad nákladů kampaně? Alespoň přibližně.

Nepracuji s odhady. Pořád je to řád desítek milionů korun.

Jak velkou část nákladů dáváte na billboardy a jaký podíl jde na to vaše koncertní turné?

Neřeknu k tomu nic.

Takže vy nejste ochotni zveřejnit finanční náklady těch koncertů?

Prosím vás, co mi to vůbec kladete za otázky. Ukončím ten rozhovor, to nemůžete zkoušet. To vám máme dát faktury?

Jde o to, že agentura Goja, která pro vás ty koncerty zajišťuje, má partnery mezi firmami, a jestliže není jasné financování koncertů, nabízí se otázka, jestli část peněz od těch firem nejde i na vaši kampaň?

No, to tedy nejde. To je věc firmy Goja. Musíte se zeptat jí. A my ty smlouvy určitě nezveřejníme, protože je to obchodní případ.

Proč prostě a jednoduše neřeknete, kolik vás třeba stojí jeden koncert?

Říci, jaká je průměrná cena jednoho koncertu, to by bylo číslo, jehož hodnota je nulová. Pro vás bude asi těžké pochopit, že sál v Praze je jinak drahý než jinde. A že někde má pódium dvě stě a jinde dvacet metrů. Chcete po mně něco, co budu vědět, až mi přijdou všechny faktury.

Kateřina Brožová a Iveta Bartošová při prezentaci muzikálu Miss Saigon, který produkuje František Janeček. Bartošová se objeví hned na prvním koncertu pro ČSSD. Brožová ve prospěch ČSSD zpívala před dvěma lety. (5. října 2004

Autoři:






Hlavní zprávy

Další z rubriky

Reklamní leták na podporu Miloše Zemana v prezidentských volbách v lednu 2018
Zeman sliboval nedělat kampaň, přesto jsou ve schránkách jeho letáky

Schránky v celé republice zaplavily letáky za znovuzvolení prezidenta Miloše Zemana, který ale jak sám uvedl, žádnou kampaň nepovede. Jeho mluvčí Jiří Ovčáček...  celý článek

Volební lídr ČSSD Lubomír Zaorálek a předseda ANO Andrej Babiš se utkali v...
Máte máslo na hlavě, řekl Zaorálek. Co jste dokázal za 27 let? opáčil Babiš

Více než tři roky spolu šéf ANO Andrej Babiš a volební lídr ČSSD Lubomír Zaorálek seděli v jedné vládě, ale to už podle jejich posledního televizního duelu den...  celý článek

Zteč mechanizované jednotky na Dnech NATO v Ostravě
PŘEHLED: Co ve volbách slibují strany pro armádu a obranu

Jak se politické strany a hnutí, ucházející se o přízeň voličů ve sněmovních volbách, staví k otázkám zajištění bezpečnosti a obrany? Přinášíme ucelený...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.