ČSSD si na billboardy vypůjčila jméno Viktora Koženého. Ilustrační foto

ČSSD si na billboardy vypůjčila jméno Viktora Koženého. Ilustrační foto | foto: Jiří Nádoba, MF DNES

ČSSD si na billboardy proti ODS půjčila Koženého

  • 1605
Sociální demokraté opět zaútočili ve volební kampani na svého hlavního rivala. Ve čtvrtek se objeví billboardy s textem "Volím rovnou daň ODS" a podpisem Viktor Kožený. Negativní kampaň je ČSSD připravena ukončit ve chvíli, kdy šéf ODS Topolánek přistoupí na televizní duel s premiérem Paroubkem.

O nových billboardech informoval MF DNES volební manažer ČSSD Jaroslav Tvrdík. Pod "Koženého" textem bude obrázek ostrova, jachty a západu slunce.

Viktor Kožený zbohatl na české kupónové privatizaci, kterou řídila vláda pod vedením ODS. Po Koženého Harvardských fondech ale zůstaly dluhy v řádu miliard korun.

Kožený je momentálně vězněn na Bahamách. Tamní soud rozhoduje, zda finančníka vydá do USA, kde je stíhán za korupci. O vydání Koženého k soudu usiluje i Česká republika. - více zde

Tvrdík MF DNES sdělil, že ČSSD negativní kampaň volí proto, že se předseda občanských demokratů Mirek Topolánek stále vyhýbá televiznímu duelu s volebním lídrem sociálních demokratů Jiřím Paroubkem. Žaloby ze strany Koženého se sociální demokraté neobávají.

Když Topolánek půjde do přímého střetu s Paroubkem před kamerami, negativní kampaň zastavíme, uvedl Tvrdík.

Negativní kampaň ve středu kritizoval prezident Václav Klaus. - více zde

Tvrdík ji ale hájí jako legitimní součást předvolebního boje. Stejnou taktiku prý používala například německá sociální demokracie SPD.

,

Eurovolby 2024

Volby do Evropského parlamentu se v Česku uskuteční v pátek 7. a v sobotu 8. června 2024. Čeští voliči budou vybírat 21 poslanců Evropského parlamentu. Voliči v celé Evropské unii budou rozhodovat o obsazení celkem 720 křesel

Video