Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

ČSSD otevře volební kavárnu a nechá voliče posílat vzkazy

  10:18aktualizováno  10:18
Sociální demokracie v senátní kampani místo oranžového trucku tentokrát vsadí na „pojízdnou kavárnu“. Návštěvníci mítinků budou moci nechat straně nahraný vzkaz ve stylu nováckého Vox populi.
Na kávu a vodu zdarma pozvou v předvolební kampani kandidáti ČSSD. Ilustrační foto

Na kávu a vodu zdarma pozvou v předvolební kampani kandidáti ČSSD. Ilustrační foto | foto: Profimedia.cz

Na každém mítinku straníci rozloží několik stolků a židlí a budou podávat zdarma kávu a vodu. Návštěvníci si tam budou moci v klidu popovídat s politiky. Podobně jako u ODS vždy přijede kandidáta podpořit člen vedení strany a navíc i místní hejtman.

Kavárna startuje příští týden ve čtvrtek v Hodoníně na mítinku kandidáta do Senátu Zdeňka Škromacha. Na každé volební akci budou mít lidé k dispozici kameru a budou moci nahrát vzkaz pro vedení strany. Sociální demokracie se tak trochu inspirovala u dávného pořadu Novy Vox populi.

Příští týden také sociální demokraté oblepí zemi billboardy, i když ve srovnání s tisícovkou plakátů ODS budou skromnější, sněmovní kampaň totiž socialisty finančně vyčerpala.

"Objednáme zhruba dvakrát méně billboardů než ODS," odhaduje volební manažer Jan Hamáček. Celkově na kampaň pro komunální a senátní volby vedení strany vydá 50 milionů korun.

Kampaň oranžových už se v těchto dnech rozjíždí v tisku. Novinové inzeráty představují postupně devět vybraných senátních kandidátů, každého s jeho hlavním tématem. Například Jan Žaloudík z Brna si vybral heslo "Jsme tady, aby měli všichni rovnou šanci na kvalitní zdravotní péči". Exministr zahraničí Jan Kohout v inzerátu překvapivě zaštítí téma vzdělání, Zdeněk Škromach reprezentuje ochranu zaměstnanců.

Podobně jako občanští demokraté mobilizují voliče, aby jim dali hlas a umožnili pokračování reforem, i v ČSSD chápou podzimní volby trochu jako "pokračování" těch parlamentních. "My říkáme naopak: Volte nás, abychom mohli nabídnout k pravicovým reformám vlastní alternativu," vysvětluje Hamáček.

Sociální demokracie má lepší výchozí pozici. Žádný její senátor neobhajuje mandát. Na začátku září odstartuje kampaň i kandidát na pražského primátora za ČSSD Jiří Dienstbier mladší. Do voleb v Praze ČSSD investuje osm milionů korun. "Budeme obecně upozorňovat na nevěrohodnost současného vedení radnice. Chtěli bychom zadat audit hlavních zakázek. Chceme v územním plánu chránit zeleň a cenné budovy před snahou zabetonovat každou volnou plochu," slibuje Dienstbier. Chce stavět i sociální byty.







Hlavní zprávy

Další z rubriky

Řidičský průkaz (ilustrační foto)
O řidičák přijdou nově i neplatiči alimentů za studenty do 26 let

Exekutoři budou moci zabavovat řidičské průkazy i neplatičům výživného za jejich studující děti do 26 let věku. Poslaneckou novelu exekučního řádu ve středu...  celý článek

Karel Srp
Senát vyslyšel stanovisko komise, Srp se do Rady ÚSTR nedostane

Dlouholetý předseda Jazzové sekce Karel Srp se podle očekávání nestal členem Rady Ústavu pro studium totalitních režimů. Senát ve středu vzal na vědomí...  celý článek

Hroch Karl Wilhelm po příjezdu do dvorské zoo zkoušel nový výběh se staršími...
Dvorská zoo přišla o mladého hrocha. Uhynul zřejmě po kousnutí od samice

V zoo ve Dvoře Králové nad Labem uhynul dvouletý samec hrocha Karl Wilhelm. Utrpěl zranění v tříslech zadní nohy, kvůli němuž dostal otravu krve. Hodně toho...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.