"Je to součást volební kampaně před krajskými a senátními volbami, je to produkt našeho volebního týmu," řekl volební manažer strany Jan Hamáček. ČSSD nové šedivé a oranžové logo s reformním sloganem začala používat také během svých takzvaných diskusních arén, kdy představitelé strany debatují s lidmi v regionech.
"Tím logem chceme zdůraznit, že náš program není statický. Že to není žádná cesta zpátky, ale cesta reforem. Naše země se musí měnit, musíme reagovat na to, co se děje ve světě, že populace stárne," řekl iDNES.cz předseda strany Bohuslav Sobotka.
Sociální demokraté se podle něj neobávají toho, že už se slovo "reforma" lidem zajídá. "Pro nás je důležité, abychom se tomu slovu pokusili vtisknout nový rozměr. Změny jsou potřeba, ale je nutné, aby byly spravedlivé, aby je společnost vůbec přijala," vysvětlil Sobotka.
Podle politologa Bohumila Doležala sociální demokraté heslem s reformami neriskují. "To slovo získalo negativní nádech díky ČSSD, která kritizovala vládní reformy. To, že nějaké reformy musí být, je ale 95 procentům obyvatel naprosto jasné," domnívá se Doležal.
"Oni tím říkají, že jsou pro reformy s lidskou tváří, na rozdíl od těch, které provádí vládní koalice. Že ani nepoznáte, že se reformy dějí," dodal politolog. Podle něj si žádný politik netroufne říct, že se nic reformovat nemá.
Podle grafika iDNES.cz Michala Baráka působí "ručně psané" písmo uvolněně, zvlášť oproti dřívějším nápadům strany, jako byl například maskot Socánek či heslo Jistoty a prosperita. "Forma jakési rovnice mi ale přijde zbytečně komplikovaná," domnívá se grafik, kterému nejvíce vadí agresivní oranžová barva. "Musí se s ní zacházet opatrně, jako s kořením. Například na web ČSSD se dlouho koukat nedá," dodává.
Volební manažer Jan Hamáček nechce prozradit, zda by si strana slogan a logo nechala i pro případné předčasné volby. "Pokud by přišly sněmovní volby, kampaň by byla velmi krátká a koncentrovaná. Určitě bychom částečně využili to, co už máme teď připravené," řekl Hamáček.