Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

ČSSD chce tvrdě zaútočit na Topolánka

  13:56aktualizováno  13:56
Zpráva agentury STEM, že ČSSD má nyní 25,2 procenta, dodala premiérovi a šéfovi sociální demokracie Paroubkovi velké sebevědomí. Kampaň proti Topolánkovi, kterého ČSSD považuje za slabý článek ODS, umocní i vůči němu negativně laděné televizní spoty.
Paroubek si na Topolánka v televizním duelu věří. Ilustrační foto

Paroubek si na Topolánka v televizním duelu věří. Ilustrační foto

"Máme vlastní průzkum, z nějž vychází, že kompetence Jiřího Paroubka ucházet se o post premiéra je podle veřejnosti vnímána lépe než u Mirka Topolánka. Takže z toho vyplývá souboj osobností schopných vést tuto zemi do budoucna, ve kterém podle nás Paroubek Topolánka porazí," vysvětluje hlavní závěrečnou strategii ČSSD volební manažer Jaroslav Tvrdík.

Paroubek: V televizi si věřím
Právě proto sociální demokraté spoléhají i na čtyři televizní duely mezi Paroubkem a Topolánkem. První se odehraje tuto neděli na Primě.

Myslím, že televizní duely rozhodnou, vstupuji do nich se sebedůvěrou. Vždy jsem pana Topolánka přesvědčivě přehrával, nepochybuji už teď o vítězství," řekl MF DNES Paroubek.

Volební manažer ODS Jiří Šneberger míní, že by byla velká chyba, kdyby jeho strana překotně měnila volební kampaň podle jednoho průzkumu předvolebních preferencí.

"Pokud jde o Topolánkovo vystoupení v televizi, měl by být hlavně věcný a nevystupovat arogantně. Je to v souladu s celkovým zaměřením naší volební kampaně vystupovat slušně, klidně vysvětlovat náš volební program," uvedl Šneberger.

Mirek Topolánek, který byl včera na mítinku v Mladé Boleslavi, řekl, že se na duel s Paroubkem připravuje besedou o daních se studenty.

"Duelu se nebojím. V poslední době Paroubka porážím, argumentuji lépe a jsem méně nervózní," tvrdí předseda ODS.

Podle sociologa Jaromíra Volka z Masarykovy univerzity v Brně se soudí, že třeba v USA či Německu mohou televizní debaty hlavních kandidátů ovlivnit asi dvě procenta voličů. Podle šéfa agentury Factum Invenio Jana Herzmanna se česká kampaň amerikanizuje, takže význam televizních duelů lídrů sílí.

ODS sází na touhu po změně
Tvrdík zdůraznil, že v závěru své kampaně bude ČSSD akcentovat i klíčová věcná témata zachování sociálních jistot, vytvoření sítě neziskových nemocnic, nový zákoník práce a odmítnutí školného. V kampani ČSSD pomohou podle Paroubka i tři zahraniční esa – Tony Blair, Romano Prodi a Gerhard Schröder.

Topolánka naopak podpoří šňůra koncertů, která již nyní běží. Až do voleb budou viset billboardy, na nichž ODS podporují Lucie Bílá a Waldemar Matuška či fotbalista Milan Baroš. A třeba Praha je polepena novými plakáty ODS, na nichž jsou slova jako "změna, naděje, budoucnost". Právě na touhu řady lidí po změně vlády po osmi letech teď ODS sází.

Autoři:






Hlavní zprávy

Další z rubriky

Vězně ve výkonu trestu ve věznici Oráčov na Rakovnicku v těchto dnech...
Vězni dostanou přidáno. Pár stovek jim nepomůže, mají statisícové dluhy

Pracující vězni mají od dubna příštího roku dostat přidáno. Stát věří, že díky tomu ubude těch, které hned po propuštění semelou staré dluhy a vrátí se proto...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Na jihu zůstávají stovky lidí bez elektřiny, některé vlaky pojedou až zítra

Po bouřce z noci na sobotu zůstaly v jižních Čechách stovky lidí bez elektřiny. Většina poruch už se během soboty a v noci na neděli podařila opravit, přesto...  celý článek

Bývalého šéfa Akademie věd Jiřího Drahoše přišla na setkání s dobrovolníky ve...
Drahoš v námořnickém tričku děkoval za 78 321 podpisů pro boj o Hrad

„Vítejte všichni na palubě,“ přivítal Jiří Drahoš dobrovolníky, kteří sbírali podpisy, aby se mohl zúčastnit volby prezidenta. Nasbírali jich zatím 78 321. Aby...  celý článek

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.