Zpráva úřadu BEA informuje o dosavadním směru vyšetřování loňského neštěstí. Za stále pravděpodobnější považuje, že ho způsobila železná lamela, která na startovací dráze upadla z amerického letounu Continental Airline, jenž startoval před osudným Concordem; tato lamela vyvolala explozi pneumatiky letounu, jejíž kusy poškodily nádrž stroje a křídlo.
Při neštěstí přišlo 25. července o život 109 lidí, kteří byli na palubě osudného Concordu, a čtyři lidé na zemi.
Tým francouzských vyšetřovatelů zjistil, že doslova stejná nehoda, která seslala k zemi v červenci minulého roku osudný Concorde Air France, se odehrála v minulosti již šestkrát. Rozdíl byl pouze v tom, že žádná z nich nevyústila v to, že unikající palivo se vzňalo.
K bilanci 57 prasklých pneumatik zpráva uvádí, že v 30 případech se tak stalo concordům Air France a ve 27 concordům British Airways.
Od červencové tragédie concordy nelétají. Nyní se pracuje na posílení výztuhové izolační vrstvy palivové nádrže. Britské letecké úřady ale věří tomu, že po vyřešení tohoto problému by concordy mohly od března opět létat.
Těsně po startu se zřítilo letadlo Concorde společnosti Air France s 110 lidmi na palubě, které směřovalo z Paříže do New Yorku. Přežil pouze jeden člověk, další čtyři byli zabiti po pádu stroje na zem. Cestující byli němečtí turisté, kteří si objednali speciální let do New Yorku. (25. července 2000) |