Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Co nadělit pod stromeček? Poradí televize

  0:01aktualizováno  0:01
Chcete dopředu vědět, co budou vaše děti chtít k Vánocům? Dobře sledujte, jaký seriál potomky nejvíce bere. A pak kupte tu nejbizarnější věc, která v něm byla. Například kouzelnické pomůcky pohádkového čaroděje Harryho Pottera už děti moc netáhnou.

První příčky dětských vánočních přání po dvou letech Potterova vládnutí obsadila nová hračka: elektronická káča Beyblade, kterou děti znají ze stejnojmenného televizního seriálu.

Ve "speciální" plastové aréně (399 korun) se proti sobě roztočí dvě blikající a hrající káči (jedna za 299 korun) a narážejí do sebe. Káča, která spadne jako první, prohrává.

Jepičí život hitů
Podle obchodníků je to však zase další v řadě hitů, který po pár měsících vyšumí. O pokémonech nebo elektronickém zvířátku tamagoči se dnes už skoro neví. Do zapomnění už prý začíná upadat i čtveřice mimozemšťánků ze seriálu Teletubbies.

Vyrobit - alespoň na chvíli - masově nejoblíbenější dětskou hračku není tak složité. Klasická televizní reklama už nestačí, a tak se v posledních letech začal objevovat nový způsob, jak zaujmout: nejdříve se vysílá úspěšný dětský seriál nebo film a pak se do obchodů dodají předměty, které ho připomínají.

"Týmy, které vytvářejí dětské seriály, už dopředu počítají s komerčním úspěchem doplňkových předmětů. Vědí, že prodej práv na komerční využití může ve výsledku představovat ještě větší zisk než poskytnutí autorských práv k vysílání," domnívá se Michal Bartoš z reklamní agentury Lemon Production.

Podle něho tyto uměle vytvořené fenomény ovlivňují vkus dětí. "Propagace je z velké části zaměřena na děti. Je to skupina, která dokáže doma prosadit, co se bude kupovat. A netýká se to jen hraček," doplňuje Bartoš.

Děti však při sestavování seznamu vánočních přání nemusí ovlivňovat jen televizní program. Zvláště u starších záleží také na tom, jak tráví svůj volný čas.

"Samozřejmě i děti, které chodí do našich oddílů, si přejí počítač nebo mobil. Ale větší část z nich bude chtít něco pro ně užitečnějšího, třeba nové pohorky nebo větrovku," říká předseda Asociace turistických oddílů mládeže Tomáš Novotný.

Na pultech se začínají objevovat i hračky, které podněcují dětskou fantazii a mají výchovný podtext. Třeba akvárium, do kterého se vhodí umělohmotná vajíčka. Z těch se vylíhnou zvířátka, jež dítě musí krmit a starat se o ně. Když to dělá dobře, umělá zvířátka rostou.

Opravdu po zralé úvaze by rodiče měli dětem koupit takzvaný špionážní kalkulátor. Kalkulačka má v sobě vysílačku a dokáže odposlouchávat vše v okruhu třiceti metrů. I přes zeď.

Autoři:






Hlavní zprávy

Další z rubriky

Bývalého šéfa Akademie věd Jiřího Drahoše přišla na setkání s dobrovolníky ve...
Drahoš v námořnickém tričku děkoval za 78 321 podpisů pro boj o Hrad

„Vítejte všichni na palubě,“ přivítal Jiří Drahoš dobrovolníky, kteří sbírali podpisy, aby se mohl zúčastnit volby prezidenta. Nasbírali jich zatím 78 321. Aby...  celý článek

MUDr. Martin Anders (9.8.2017)
Čekárny psychiatrů praskají ve švech. Obor je podfinancovaný, říká odborník

Čekárny psychiatrů praskají ve švech a pacientů dál přibývá. Nových specialistů se přitom i kvůli podfinancování oboru nedostává. Pomoci by mohla centra...  celý článek

Vězně ve výkonu trestu ve věznici Oráčov na Rakovnicku v těchto dnech...
Vězni dostanou přidáno. Pár stovek jim nepomůže, mají statisícové dluhy

Pracující vězni mají od dubna příštího roku dostat přidáno. Stát věří, že díky tomu ubude těch, které hned po propuštění semelou staré dluhy a vrátí se proto...  celý článek

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.