Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Co chystáte k volbám a které politiky pozvete? vyzvídá rada na televizích

  11:50aktualizováno  11:50
Rada pro rozhlasové a televizní vysílání se zajímá o pořady připravované na předvolební období. Obeslala všech dvanáct tuzemských televizí a vyžádala si o programu detailní informace. Některé stanice protestují, radní na to podle nich nemají právo. Píšou to Lidové noviny.

Vysílací radu zajímá, jaké hosty si například Václav Moravec pozve před volbami do studia České televize. Ilustrační foto | foto: Daniel BeranMF DNES

Podle předsedkyně Rady pro rozhlasové a televizní vysílání Kateřiny Kalistové dozorčí orgán pouze naplňuje zákon, který jí ukládá sledovat vysílání a dohlížet na objektivitu a vyváženost.

"Není to direktivní nařízení, slouží jen k tomu, abychom si udělali představu o rozsahu, který budeme muset monitorovat, abychom po skončení voleb mohli napsat analýzu," řekla LN předsedkyně RRTV Kalistová.

Televize dopis dostaly na konci července, odpovědět mají do konce srpna. Mluvčí Novy Michaela Fričová uvedla, že podobný dokument stanice dostala poprvé. Chystá se ale na něj odpovědět, stejně jako Prima.

Radní zajímá, jaké hosty televize pozvou do diskusních pořadů, vyžádali si také informace o publicistických relacích a zpravodajských pořadech. Podle LN se zajímají i o skutečnost, zda se v programu objeví i pozvánky na předvolební mítinky.

Rada se chová divně, míní malé televize

Některé regionální televize s tím ale mají problém. Domnívají se, že se RRTV chová nad rámec zákonných povinností.

"V inkriminovaném dopise rada dokonce termínuje podání zprávy, které si vykládám jako jakési předběžné sebeudání, co a jak která stanice vyprodukuje k volbám," citují LN právníka Milana Brunclíka, který několik malých stanic zastupuje.

V RRTV se před časem objevilo několik tváří z vrcholné politiky. Její nová šéfka Kateřina Kalistová se ucházela o post místopředsedkyně ČSSD. I další její kolegové mají úzké vazby především na ODS a ČSSD.

Ve velké vysílací radě nově zasedl například ředitel mediální sekce ODS Milan Bouška, bývalý mluvčí ministra kultury Vítězslava Jandáka Martin Bezouška, mandát obhájili někdejší poslanec KSČM Dalibor Matulka a bývalá senátorka ODS Irena Ondrová. - čtěte Vysílací radu ovládli ČSSD a ODS

Autor:






Hlavní zprávy

Další z rubriky

Kostelík svatého Mikuláše v Jiráskových sadech v Hradci Králové (18. srpna 2017)
Staletý kostelík září po opravě jako nový. Zase ztmavne, ujišťují památkáři

Obyvatelé Hradce Králové si musí zvykat na světlou barvu rekonstruovaného dřevěného kostelíku v Jiráskových sadech. Staré ztrouchnivělé dřevo opravit nešlo, a...  celý článek

Farma Čapí hnízdo Andreje Babiše u Olbramovic na Benešovsku
Policie odmítla poslancům poslat spis na Babiše kvůli Čapímu hnízdu

Policie zamítla žádost mandátového a imunitního výboru o doručení kopie trestního spisu vedeného na šéfa ANO Andreje Babiše a poslance Jaroslava Faltýnka....  celý článek

Požár v panelovém domě v Plzni na Košutce zřejmě způsobila powerbanka. (22. 8....
Hasiči evakuovali čtyřicet lidí, noční požár způsobila powerbanka

Tři hasičské jednotky vyjely v noci k požáru panelového domu v Plzni na Košutce. Černý kouř vyhnal z bytů čtyřicet lidí, lékaři ošetřili dvě ženy. Požár...  celý článek

Škoda Octavia 2.0 TDI 2016 ·
Škoda Octavia 2.0 TDI 2016 ·

r.v. 2016, naj. 26 010 km, diesel
650 000 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.