Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

CNN bude sbírat a šířit informace v Second Life

  15:51aktualizováno  15:51
Americká zpravodajská síť CNN otevře příští týden své zastoupení ve virtuálním světě Second Life. Na rozdíl od agentury Reuters, která loni vyslala do této celosvětové počítačové hry vlastního reportéra, bude CNN sbírat informace prostřednictvím jejích "obyvatel".

Ze Second Life nově vysílá také americká stanice CNN. Ilustrační foto.

Podobně postupuje CNN v reálném světě, kde přes internet přijímá takzvané i-reporty, tedy zprávy, fotografie, zvukové záznamy a videa od svědků zajímavých událostí.

V kybernetickém prostoru podle magazínu Mediaweek vybaví tamější usedlíky nástroji, které jim umožní posílat kopie a snímky, díky nimž budou moci návštěvníci Second Life získávat ve virtuálních informačních kioscích nejčerstvější zprávy o vývoji ve své komunitě.

CNN bude účastníkům hry pomocí zpravodajských setkání radit, jak si vést v "kyberžurnalistice", a těm novinářsky nejnadějnějším nabídne virtuální školení pod vedením svých nejslavnějších osobností, včetně Larryho Kinga.

Obavy o nedostatek zajímavých událostí, jež se stanou ve virtuálním světě, podle producentky projektu i-Report Lily Kingové CNN nemá. Mimo jiné prý i proto, že mezi jeho návštěvníky je řada známých lidí, kteří běžně zaplňují novinové stránky či zpravodajské relace.

Nafouknutá bublina?
Odborníci ale nedávno přišli se zajímavým zjištěním. Skutečně aktivní základnu uživatelů Second Life tvoří maximálně sedm set tisíc návštěvníků, spíš ale půl milionu, odhaduje s využitím loňských údajů společnost Nielsen Online.

O poklesu zájmu hovoří i společnost Yankee Group, která uvedla, že deklarovaných více než deset milionů avatarů, postav, prostřednictvím nichž uživatelé Second Life navazují v kybernetickém prostoru kontakty a jednají, vypovídá o zkreslených představách o popularitě hry.

"Lidé, kteří tam jsou aktivní, mají sklon být velmi aktivní," soudí analytik Yankee Group Christopher Collins. Ale mnoho návštěvníků je v Second Life "zklamáno, zmateno a nepokládá to za bezprostředně nutné," dodal.

Firmy usilující o spojení se Second Life by prý měly na svou snahu pohlížet hlavně jako na způsob, jak experimentovat s různými druhy lidské komunikace. Určitě to podle Collinse není nejefektivnější cesta, jak oslovit široké publikum.

CNN tvrdí, že zřízením virtuální redakce, což si prý vyžádá jen velmi malé investice, se chce především učit. "Nemyslím, že bychom na to vsadili všechno," říká výkonná viceprezidentka CNN News Services Susan Grantová.

"Je to jeden z různých způsobů, jak poutáme pozornost našich uživatelů," cituje ji Mediaweek.

Ze Second Life reportuje i Radio Wave
Ve stejném duchu se před časem vyjádřil i Český rozhlas, který do Second Life vstoupil minulý týden na veletrhu Invex prostřednictvím projektu Odhalení a Radia Wave. To přináší posluchačům v Second Life každý pátek po poledni čerstvé informace z virtuálního světa.

"Mapujeme zajímavé události, konference, semináře, hudební události a další aktivity účastníků Second Life," řekl iDNES.cz ředitel stanice Ladislav Kylar.

Autoři: ,






Hlavní zprávy

Další z rubriky

Jiří Paroubek v diskusním pořadu iDNES.cz Rozstřel. (16. října 2017)
Okamura je nesmírně schopný populista, řekl Paroubek v Rozstřelu

Sociální demokraté (ČSSD) by si měli dát za cíl získat ve volbách alespoň 15 procent. V pořadu Rozstřel to řekl expremiér Jiří Paroubek. Tradiční strany jsou...  celý článek

Ilustrační snímek
Hygienici: Školní obědy nutričně nevyhovují, je třeba změnit zákon

Hygienici ze Státního zdravotního ústavu si vzali na paškál školní stravování, aby zjistili, jak se jídelnám daří naplňovat výživová doporučení. Výsledek?...  celý článek

Petrova bouda v Krkonoších už zvenčí opět vypadá jako horská chalupa...
VIDEO: Krkonošská Petrovka už vypadá jako horská bouda, je pod střechou

Petrova bouda na hřebenech Krkonoš, kterou před šesti lety zničil požár, už znovu vypadá jako horská chalupa. Přes léto dostala dřevěná okna a střechu. Zima...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.