Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Místopředseda vysílací rady pracuje pro Langerovu mediální agenturu

  17:07aktualizováno  23. června 7:58
Místopředseda Rady pro rozhlasové a televizní vysílání Milan Bouška pracuje pro reklamní a marketingovou firmu exministra vnitra Ivana Langera. Bouška je například podepsaný pod čerstvým průzkumem o televizních a rozhlasových poplatcích. Podle něj však šlo pouze o studii pro vysokou školu, porušení zákona odmítá.

Místopředseda Rady pro rozhlasové a televizní vysílání Milan Bouška spolupracuje s agenturou Ivana Langera | foto:  David Neff, MAFRA

Bouška podle internetových stránek agentury CI Consult & Research působí jako stálý spolupracovník a analytik se specializací na média a reklamu, informoval server Mediář.

Členové rady se podle Zákona o rozhlasovém a televizním vysílání "nesmějí podílet na podnikání obchodních společností, které působí v oblasti  hromadných sdělovacích prostředků nebo v oblasti audiovize a reklamy".

CI Consult & Research, kterou Langer založil na konci loňského roku, poskytuje mimo jiné poradenství v oblasti marketingu a médií. Podle specialistů na mediální právo, které redakce iDNES.cz oslovila, ale není zcela jasné, zda Bouška porušuje zákon. 

Průzkum jsem dělal jako pedagog, brání se Bouška

Průzkum o koncesionářských poplatcích provedla pro exministrovu společnost agentura Ipsos Tambor. Novináři dostali studii v den, kdy poslanci projednávali návrh zákona, který má vzít České televizi většinu reklamy.

"Pokud se pan Bouška jako místopředseda Rady podílel na této zprávě, asi nedělal nic nezákonného, ale příčí se to dobrým mravům. Měl by sloužit veřejnosti a ne partikulárním zájmům," řekl iDNES.cz mediální odborník Milan Šmíd z Univerzity Karlovy.

Bouška pro iDNES.cz uvedl, že se na průzkumu o poplatcích podílel jako pedagog vysoké školy CevroInstitut. "Tato data byla následně poskytnuta na základě spolupráce dalšímu subjektu. Za to nejsem a nemohu být nikterak zodpovědný. Můj vztah v této věci se odehrával pouze v rovině výzkum-škola," řekl.

Ve středu se mu prý Langer omluvil za to, že byl na webu agentury jmenovaný bez přesného vysvětlení, v čem spolupráce spočívá. "Mé aktivity mimo činnost v RRTV se odehrávají pouze na bázi pedagogické, vědecké, popřípadě autorsko-publikační a jsou zcela v souladu s ustanovením zákona," dodal Bouška.  

Bouška je členem Rady pro rozhlasové a televizní vysílání dva roky, před tím působil jako mluvčí ODS či redaktor Českého rozhlasu.

Autor:






Hlavní zprávy

Další z rubriky

Bouře na Českokrumlovsku lámala stromy
V noci se přes jih Čech přehnaly bouřky, bez proudu byly tisícovky lidí

Během noci postupovaly od jihu na severovýchod Česka silné bouřky. Několik stovek domácností v jižních Čechách zůstává bez elektřiny. Dodávku energie se do...  celý článek

Bývalého šéfa Akademie věd Jiřího Drahoše přišla na setkání s dobrovolníky ve...
Drahoš v námořnickém tričku děkoval za 78 321 podpisů pro boj o Hrad

„Vítejte všichni na palubě,“ přivítal Jiří Drahoš dobrovolníky, kteří sbírali podpisy, aby se mohl zúčastnit volby prezidenta. Nasbírali jich zatím 78 321. Aby...  celý článek

Vězně ve výkonu trestu ve věznici Oráčov na Rakovnicku v těchto dnech...
Vězni dostanou přidáno. Pár stovek jim nepomůže, mají statisícové dluhy

Pracující vězni mají od dubna příštího roku dostat přidáno. Stát věří, že díky tomu ubude těch, které hned po propuštění semelou staré dluhy a vrátí se proto...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.