Zatímco za předchozích šestnáct měsíců, co se karta vydává, si pro ni přišlo na úřad zhruba šest tisíc lidí, jen první srpnový týden si vyzvedlo žádost o kartu deset tisíc lidí. Zájmu se však není co divit, pro jízdu MHD bude karta povinná.
"Další lidé si žádosti vytiskli sami z internetu. Zájem tak bude ještě vyšší," potvrdil mluvčí projektu Opencard Martin Opatrný. Lidé si však stěžují, že ne všechna centra, kde se mají karty vydávat a jejichž seznam dopravce zveřejnil, spolehlivě fungují.
O tom ví své Tomáš Kárný. "Po vyplnění žádosti jsem vyrazil na kontaktní místo ve stanici Muzeum, ale tam bylo z technických důvodů zavřeno," popsal svou čtvrteční zkušenost.
Po neúspěchu na Muzeu vyrazil na Můstek, kde se karty také vydávají. Leč neuspěl ani tady. "I tam měli zavřeno, ale tentokrát bez udaní důvodu," zlobil se Kárný.
Se starší kartou je problém
O čipovou kartu je podle Opatrného možné zažádat na devíti místech. V informačních centrech ve stanicích metra Můstek, Muzeum, Roztyly, Letňany, Anděl a Nádraží Holešovice. Jedna kancelář je v centrálním dispečinku v ulici Na Bojišti, další dvě pak v budově magistrátu v Jungmannově ulici.
Zdálo by se, že si mohou oddechnout ti, kteří si kartičku nechali udělat již dříve. Ale opak je pravdou. Na starších kartách je nahraný jiný software. Aby je jejich majitelé mohli používat jako tramvajenku, musí navštívit kancelář na magistrátu.
"Je to z toho důvodu, že zatím pouze v Adrii jsou uzpůsobeni na nahrávání softwaru pro MHD," uvedla Eva Čermáková z úřadu. Je otázkou, jestli není pro lidi jednodušší nechat si vyrobit kartu novou.