Podle Wang Ťüna, šéfa Národního úřadu pro bezpečnost, strojvedoucí jednoho z vlaků výrazně překročil povolenou rychlost v tomto úseku trati. Vlak uháněl rychlostí 131 kilometrů v hodině, přestože směl jet nejvýše osmdesátkou, uvedl Wang.
Nejhorší železniční nehoda od roku 1997 se stala v době, kdy se čínská vláda snaží před srpnovými olympijskými hrami v Pekingu vytvořit co nejlepší obrázek o zemi. Úřady už proto naznačily, že si nepřejí, aby se o neštěstí příliš hovořilo. V pondělí večer hlavní televizní zprávy o havárii informovaly jen kuse a ukázaly několik záběrů pomačkaných vagonů a pokroucených kolejnic. - o tragické nehodě čtěte zde
V nemocnicích zůstávají stovky lidí a vzhledem k tomu, že zhruba sedmdesát z nich je v kritickém stavu, může bilance obětí ještě stoupat.
Čang Lin, atletka cestující vlakem z Pekingu do pobřežního města Čching-tao, řekla novinářům, že ji síla nárazu vymrštila z okna. Vagon, který vykolejil, se jí zastavil kousek od nohou. "Kdyby se převrátil ještě jednou, tak mě rozmačkal," vyprávěla Čang v nemocnici, kde skončila se zlomeninami a odřeninami. "Od té chvíle se bojím zavřít oči," dodala.
V nemocnici je i žena středního věku, která si nepřála uvést své jméno. Novinářům řekla, že měla štěstí, protože ve chvíli nehody byla vzhůru.
"Dostala jsem se ven," říká. "Lidi, co spali, to rozdrtilo a ani o tom nevěděli," dodala žena, která utrpěla poranění hlavy. Všechno podle ní trvalo jen minutku. "Vylezla jsem okénkem na záchodě. Všude, kde to šlo, se lidi soukali ven." Dvanáctiletý chlapec, na kterého v nemocničních pokojích nezbylo místo, leží na posteli na chodbě a tiskne k sobě plyšového psíka. "Spal jsem, a tak si toho moc nepamatuju," říká. "Dokonce ani nevím, jak jsem se dostal sem," dodává. Měl štěstí, nehodu přežil jen se zlomenou nohou.
Vlaky jsou v Číně nejoblíbenějším dopravním prostředkem. Přetížená železniční síť v loňském roce přepravila 1,36 miliardy cestujících.