Hongongský server Apple Daily vyzdvihuje zejména gastronomický vliv Si Ťin-pchinga. Dokonce ho titulují jako Michelinského průvodce pro Čínu. Chcete ochutnat speciální nudle, které si Si Ťin-pching oblíbil už před dvaceti lety ve městě Fu-čou? Není problém.
Si Ťin-pching se k lásce k těmto nudlím sice přiznal až v loňském roce, pro majitele podniku, kde tyto nudle podávají, to bylo i přesto požehnání. Návštěvnost jeho restaurace se skokově zvýšila, uvádí CNN. Podobně čínský prezident udělal reklamu restauraci podávající Rýži Rudé armády ve městě Ku-tchien či malé prodejně tradičních knedlíčků v Pekingu. Na oběd se zde nyní čeká i přes hodinu.
Nechtěné promo malých obchodů v Číně je jistě bohulibá činnost, Si Ťin-pchinga však Čínané podle všeho následují i do ciziny. Stačí se podívat na zdvojnásobení zájmu Číňanů o Maledivy po návštěvě čínského prezidenta v roce 2014 (více o této návštěvě čtěte zde).
Podobný trend lze vysledovat i na Šrí Lance, Novém Zélandu i Jižní Koreji. Všimla si toho také čínská společnost Sina, která nyní nabízí exkluzivní slevy na zájezdy do destinací, do kterých čínský státník zavítá.
Pozadu ve vlivu na obyvatele Číny nezůstává ani první dáma Pcheng Li-jüan. Její návštěvy využil mimo jiné i obchodní řetězec Lotte FINTIN. Ten v jedné ze svých prodejen vylepil obrovský plakát, který těžil z návštěvy Pcheng Li-jüan v roce 2014. Na plakátu je mimo jiné nápis „po tomto eskalátoru jela Pcheng Li-jüan, když navštívila Lotte FINTIN“. Všechny produkty, které si první dáma koupila, jsou v regálech označeny speciální nálepkou. Jejich prodej se zvýšil bezmála třikrát.