Číňané našli zkamenělinu létajícího dinosaura

Čínští vědci oznámili objev dinosaura schopného létat. Podle nich to potvrzuje teorii, že ptáci se vyvinuli z dinosaurů. Profesor Ťi Čchiang z geologického ústavu čínské akademie věd tvrdí, že fosílii dinosaura-ptáka, kterého nazval Shenzhouraptor sinensis, našel v květnu v okrese I Sien v provincii Liao-ning na severovýchodě Číny.

Podle profesora vědce jde o malého dvounohého dinosaura pocházejícího z období spodní křídy, zhruba před 140 miliony let. Připomíná jediný dosud objevený druh ptačího dinosaura, Archaeopteryxe.

Fosílie tohoto vymřelého zubatého ptáka, velkého asi jako holub byla nalezena v roce 1871 v Německu. Shenzhouraptor nemá zuby, ale má dlouhý ocas s 20 obratli, prsa v podobě U a peří.

"Soudě podle dosahu jeho ramen, pánve, prsou, končetin a peří je jisté, že opravdu byl s to létat a že je chybějícím článkem mezi dvounohým dinosaurem a ptáky," citovala profesora Ťi Čchianga agentura Nová Čína.

Podle hypotézy, která je dnes paleontology široce přijímána, se ptáci vyvinuly z malých dvounohých masožravých dinosaurů, avšak tato teorie se dosud mohla opřít pouze o existenci Archaeopteryxe.

Venezuelský prezident Nicolás Maduro na mítinku svých příznivců v Caracasu (27....
Venezuelští soudci prchají před Madurem, část z nich utekla do Chile

Skupina venezuelských soudců jmenovaných parlamentem ovládaným opozicí se ve čtvrtek uchýlila do exilu v Chile, neboť jim v rodné vlasti prezident Nicolás...  celý článek

Ines Rau na archivním snímku
Dívkou měsíce v Playboyi je poprvé transsexuálka, čtenáři reptají

Dívkou měsíce časopisu Playboy se poprvé stala transsexuálka. Francouzská modelka Ines Rauová bude tváří listopadového čísla. Některé čtenáře to popudilo,...  celý článek

Stíhač Vernon R. Richards ve stroji P-51D Mustang doprovází letku bombardérů...
Mustangy na modrém nebi. Britové vydali vzácné barevné fotky z války

Britské Imperiální válečné muzeum vydalo publikaci se vzácnými barevnými fotografiemi z druhé světové války. Většina snímků pořízených v té době byla přitom...  celý článek

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!