Číňané našli zkamenělinu létajícího dinosaura

Čínští vědci oznámili objev dinosaura schopného létat. Podle nich to potvrzuje teorii, že ptáci se vyvinuli z dinosaurů. Profesor Ťi Čchiang z geologického ústavu čínské akademie věd tvrdí, že fosílii dinosaura-ptáka, kterého nazval Shenzhouraptor sinensis, našel v květnu v okrese I Sien v provincii Liao-ning na severovýchodě Číny.

Podle profesora vědce jde o malého dvounohého dinosaura pocházejícího z období spodní křídy, zhruba před 140 miliony let. Připomíná jediný dosud objevený druh ptačího dinosaura, Archaeopteryxe.

Fosílie tohoto vymřelého zubatého ptáka, velkého asi jako holub byla nalezena v roce 1871 v Německu. Shenzhouraptor nemá zuby, ale má dlouhý ocas s 20 obratli, prsa v podobě U a peří.

"Soudě podle dosahu jeho ramen, pánve, prsou, končetin a peří je jisté, že opravdu byl s to létat a že je chybějícím článkem mezi dvounohým dinosaurem a ptáky," citovala profesora Ťi Čchianga agentura Nová Čína.

Podle hypotézy, která je dnes paleontology široce přijímána, se ptáci vyvinuly z malých dvounohých masožravých dinosaurů, avšak tato teorie se dosud mohla opřít pouze o existenci Archaeopteryxe.

V Charlottesville řádili bílí extremisté. Trump je pod palbou kritiky (12....