Před restaurací ve východočínském velkoměstě se počátkem srpna objevil plakát s řadou kreslených ženských postaviček seřazených podle velikosti poprsí. „Celé město touží po prsíčkách,“ hlásala reklama a ženám nabízela slevu na jídlo podle velikosti jejich ňader.
Na radnici se začaly brzy hromadit stížnosti dotčených občanů, podle nichž je reklama vulgární a diskriminační. Podnik plakát nechal odstranit, manažer restaurace ale marketingový tah hájí.
Považujete nabídku restaurace Fešná kreveta za vulgární?
„Od začátku reklamní kampaně nám počet zákazníků narostl o dvacet procent,“ prohlásil podle BBC Lan Šeng-kang. Podle něj některé zákaznice „měly být na co hrdé a neměly co skrývat“. Lan zdůrazňuje, že jim byla k dispozici ženská obsluha, takže o uplatnění slevy nemusely jednat s mužským personálem a vyhnuly se zahanbení.
BBC připomíná, že čínské restaurace čas od času nabízejí slevy odvíjející se od fyzického vzhledu. Například jeden podnik v provincii Che-nan dával v roce 2015 jídlo zdarma hostům, které experti zvolili za nejkrásnější lidi v restauraci. O rok dříve zase jídelna v Čchung-čchingu nabízela slevu mužům s nadváhou a hubeným ženám.

Chang-čou, Čína
Mapy poskytuje © SHOCart a přispěvatelé OpenStreetMap. Společnost SHOCart je tradiční vydavatel turistických a cykloturistických map a atlasů. Více na www.shocart.cz