Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Součástky za víno. Po Hedvábné stezce z Číny do Francie projel první vlak

  12:00aktualizováno  12:00
Po novodobé Hedvábné stezce mezi čínským Wu-chan a francouzským Lyonem úspěšně projel první nákladní vlak. Do Evropy putovaly po jedenáct tisíc kilometrů dlouhé trati průmyslové součástky a chemické produkty. Francouzi pak do Číny pošlou své vyhlášené víno a další pochutiny.

Po novodobé Hedvábné stezce mezi čínským Wu-chan a francouzským Lyonem úspěšně projel první nákladní vlak (21. dubna 2016) | foto: Profimedia.cz

Vlak by se měl do Číny vrátit během následujících dní, uvádí server RCF Radio. Podle francouzských úřadů dopravci plánují postupné posílení dopravy na této trase, po které by měly jezdit až tři spoje za týden. Vlakové spojení mezi Francií a Čínou je součástí velkého programu na obnovu Hedvábné stezky.

Vlaková doprava mezi Čínou a Evropou však funguje již od roku 2014. Pravidelné spoje jezdí mezi provincií S’-čchuan a německým Duisburgem. Nově však čínský dopravce Trans Eurasia Logistics propaguje také chystanou vlakovou nákladní dopravu do Barcelony, Rotterdamu či Boloně, píše server Vice News.

Po novodobé Hedvábné stezce mezi čínským Wu-chan a francouzským Lyonem úspěšně projel první nákladní vlak (21. dubna 2016)

Nákladní vozy z Číny zajíždějí i do Česka, jejich operátorem je rakouská Rail Cargo Logistic. Zhruba jednou za deset dní jezdí z Wuhanu, zákazníkem je především pardubický závod výrobce elektroniky Foxconn. Vlak jede přes Kazachstán, Rusko, Bělorusko a Polsko. Cesta většinou trvá 11 až 12 dní a soupravy mívají až 46 vozů.

Šéfové logistických firem předpovídají železničnímu spojení Číny a Evropy čím dál lepší budoucnost. Podporují to i statistiky, podle kterých roste počet vlaků každý rok o stovky procent. Podle Železničního magazínu aktuálně existuje mezi Čínou a Evropou 21 tras (více zde).

21.dubna 2016 v 11:43, příspěvek archivován: 22.dubna 2016 v 09:46

Arrivée du train #Chine depuis Wuhan à #Lyon @SNCF @grandlyon reportage à suivre sur #Rcf pic.twitter.com/BN4CW8Bg16

Autor:


Témata: Program Nova, Twitter


Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.