Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Západní tisk cení tesáky, zlobí se Peking kvůli kritice od Alžběty II.

  11:23aktualizováno  11:23
Čínský tisk řeší slova Alžběty II. o hrubém chvání čínských představitelů během návštěvy prezidenta Si Ťin-pchinga v Londýně. List The Global Times soudí, že výrok britské panovnice vzájemné vztahy nepoškodí, stěžuje si ale na „barbarská“ západní média.

Královna Alžběta II. se k říjnové návštěvě čínského prezidenta vrátila na úterní zahradní slavnosti v Buckinghamském paláci v rozhovoru s policistkou Lucy D’Orsiovou. Když se dozvěděla, že měla žena na starosti bezpečnost během čínské státní návštěvy, řekla jí, že měla „smůlu“. Podle královny byli čínští činitelé „velmi hrubí (k britské) velvyslankyni“.

Královnin výrok je neobvyklý, neboť Alžběta si své názory nechává většinou pro sebe. Je také zcela mimořádné, že by se obsah jejích soukromých rozhovorů dostal na veřejnost. Nahrávku zveřejnila zpravodajská stanice BBC.

Fotogalerie

List The Global Times, který vydává čínská vládnoucí komunistická strana, označil za nemyslitelné, že by britští činitelé nahrávku s královninými výroky publikovali úmyslně, protože by to bylo „drzé a hulvátské“.

Vztahy mezi oběma zeměmi královniny poznámky neovlivní, napsal deník The Global Times v čínskojazyčném komentáři, v němž rovněž kritizuje západní média za to, že o incidentu informovala.

„Nezdvořilé narcisistické drbny v médiích, cenící své tesáky, stále nesou stopy neuhlazenosti barbarů. Věříme nicméně, že trvalým kontaktem s 5000 let starou civilizací Východu (Číny) budou dělat pokroky,“ uvedl list.

Čínské ministerstvo zahraničí ve středu výroky britské královny banalizovalo a jeho mluvčí prohlásil, že loňská návštěva čínského prezidenta byla „nesmírně úspěšná“.

Autoři: ,




Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.