Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Čím vyšší post na radnici, tím luxusnější auto

  8:35aktualizováno  8:35
Praha - Městská rada stanovila, že by v budoucnu měl být vozový park, který slouží představitelům i zaměstnancům radnice i městských organizací jednotný. Zatímco nyní tvoří vozový park radnice vozy několika značek, od škodovek přes volkswageny, lancie a opely až po audi, v budoucnu by měly získat vozy používané městem jednotnou tvář a dodávala by je patrně jediná firma. Kvalita a cena vozu by pak přímo odpovídala hierarchii ve městě. Zatímco pro primátora by byl určený vůz luxusní třídy - například Audi A 8 v ceně přesahující dva miliony korun, ostatní představitelé města by se museli spokojit s levnějšími auty. Například řediteli úřadu by měl stačit vůz obdobný Škodě Octavii za pětinu ceny audi.

"Tím, že sjednotíme vozový park města i jeho organizací chceme především ušetřit. Protože při zakázkách významného rozsahu poskytují firmy množstevní i jiné speciální slevy. Předpokládám, že by se při sjednoceném autoparku uspořilo i při opravách, při nákupu náhradních dílů a vhodně zvolenými typy vozidel je možné uspořit i pohonné hmoty," uvedl ředitel magistrátu Zdeněk Zajíček. Dodal, že by se sjednoceným vozovým parkem měl vytvořit i určitý jednotný styl prezentace hlavního města vůči veřejnosti.

Radní hlavního města doporučují i to, v čem by měli jezdit starostové jednotlivých městských částí, ale rozhodnout o starostech nemohou.

Záměr sjednotit autopark a centralizovat nákup vozidel pro potřeby orgánů a organizací hlavního města přijala rada už loni.

K záměru města se vyjádřilo sto deset orgánů a organizací města, ale jejich stanoviska byla značně rozdílná.

Město chtělo vozový park sjednotit už před čtyřmi roky, kdy městská organizace Servisní základna města počítala s tím, že postupně obnoví vozový park města tak, aby v něm zůstaly pouze škodovy a pro vrcholné představitele města a k reprezentativním účelům by byly k dispozici Octavie, ale zcela sjednotit vozový park se tehdy nepodařilo.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

S ohledem na zeleň se celý projekt nakonec jmenuje Drn, i když pracovní název...
Po Drnu na Národní chce Praha zastavět i další proluky v centru

Praha chce zacelit proluky, které jsou v zástavbě v centru metropole. Mělo by tak přibývat projektů, jako je právě dokončovaný skleněný Drn na Národní třídě....  celý článek

Prezidentský kandidát Vratislav Kulhánek na snímku ze srpna 2017.
Kulhánek má nutné podpisy. Chce, aby Češi mohli být na prezidenta opět hrdí

Bývalý šéf automobilky Škoda Auto Vratislav Kulhánek získal 23 podpisů poslanců ze šesti stran a může tedy kandidovat na prezidenta republiky. Kandiduje s...  celý článek

O půlnoci vypršela aktivistům smlouva, podle které mohli centrum Klinika obývat...
Na Klinice zůstáváme i po lhůtě pro vystěhování, vzkázali aktivisté

Aktivisté z centra Klinika na pražském Žižkově oznámili, že v budově i nadále zůstanou. Tvrdí, že pokud by odešli, z domu by zůstala prázdná chátrající ruina,...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.