Zájem o exotickou hudbu přitom v Praze je, shodují se organizátoři. Chybí ovšem finance. "Loňský boom je skutečně na ústupu," potvrzuje hudební publicista a znalec world music Petr Dorůžka.
"Sponzoři se totiž ještě v těchto koncertech a festivalech nenaučili spatřovat velmi pozitivní a humánní akce," dodává Dorůžka. Reálně zvolené ceny vstupenek (často přesahující tři sta korun), jsou pro studenty, kteří tvoří většinu publika, příliš drahé.
Na finančních problémech tak ztroskotal například další ročník Womadu nebo říjnové vystoupení zpěvačky Omary Portuondové, hvězdy kubánského projektu Buena Vista Social Club.
Připravované koncerty festivalu Jazz Meets World: |
"Mám dokonce pocit, že lidi nepřijdou ani na levný koncert. Snažím se vždy stlačit vstupné pod dvě stovky, a stejně bývají sály poloprázdné," tvrdí smířeně. Jeho festival trpí vážným problémem - není spojen s žádnou konkrétní scénou a stěhuje se z jednoho klubu do druhého.
"Je to průšvih," přikyvuje Pylypov, "konzervativní Pražané chodí do neznámých prostor jen neradi." Dnes se představí v Baráčnické rychtě bulharský soubor Karandila, který se proslavil hlavně svatebními písněmi v cikánském rytmu. Pod vedením hráče na trubku Michailova Tichelieva hrají muzikanti stylem, pro který se vžilo označení "balkánské blues" - takovým způsobem mísí svůj nesmírný temperament s melancholickými hudebními podtóny.