Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Chystá se soud o pizzu?

  13:17aktualizováno  13:17
Brno - Pokud se někdo nechá zlákat výhodnou reklamou na jídlo dovážené takzvaně do domu, měl by vědět, že ne každá firma skutečně za svojí nabídkou stojí. S touto zkušeností vyhazovala před několika dny do koše zbytek poukázek na odběr pizzy z brněnské restaurace Kalvoda také Eva Kloudová.

Výhodná se Evě Kloudové zdála nabídka, podle níž si mohla v brněnské restauraci Kalvoda nakoupit kupony na odběr několika denních porcí jídla. "Spolupracovník restaurace nám slíbil, že dostaneme jídlo vždy v dohodnutý čas a v množství, které si objednáme. V okolí naší provozovny není žádné rychlé občerstvení, a tak jsem se nabídky rozhodla využít," uvedla Kloudová. Po pěti stech padesáti korunách nakoupila balíčky kuponů, protože si řekla, že služeb Kalvodů občas využije pro své zaměstnance. Jídlo ale podle ní nebylo nikdy včas. Kloudová tvrdí, že i když oběd objednala den předem, přivezli jej až ve čtyři odpoledne.

Navíc poslední objednávku na zbytek kuponů podle ní zaměstnanec restaurace odmítl přijmout ještě před ukončením akce k 31. červenci. "Řekl mi doslova: 'Je den před vypršením kuponu, my vám tu objednávku již nepřevezmeme, máme moc práce.' To mě skutečně naštvalo. Nad pozdními dodávkami jídla jsme přivřeli oči, ale tohle už se nám zdálo moc," vysvětlila Kloudová. A tak jí zbývající kupony propadly.
Šéf restaurace Milan Kalvoda připustil, že jeho firma skutečně distribuci velkého množství pizzy na objednávku nezvládla. Současně ale tvrdí, že šlo o nedorozumění. Chybu totiž podle něho udělala společnost, která zajišťovala kupony a slibovala zákazníkům, že se jejich platnost, a tedy i dodávka pizzy, prodlouží do konce roku.

"Takovou dohodu jsme s nimi neměli. Když se na nás začali lidé obracet pozdě a my jsme jim sdělili, že prodloužení termínu dodávek není možné, začali jsme je odkazovat na onu distribuční firmu. Je to její chyba," míní Kalvoda, který tvrdí, že každý, kdo se cítil poškozen, dostal nabídku využít kupony přímo v restauraci.
Podle právníků ovšem není postup restaurace správný. Například Regina Komárková tvrdí, že majitele by neomlouvala ani vina firmy, která zajišťovala kupony. Podle ní měla restaurace zajistit adekvátní náhradu za nesplněnou službu podle přání zákazníka.

Právnička Komárková je proto přesvědčena, že lidé, kteří se cítí podvedeni, se nemají nechat odbýt. "Mohou se klidně začít s restaurací soudit kvůli klamavé reklamě," uvedla Komárková. Zároveň by se podle ní měli obrátit na Českou obchodní inspekci, která může obchodníkovi udělit vysokou pokutu.

Autoři:






Hlavní zprávy

Další z rubriky

(Ilustrační snímek)
Chce EU zakázat písmeno „Ř“? Dezinformacím na internetu neujdou ani děti

Závislost na internetu, kyberšikana, dezinformace. Těmto rizikům jsou vystaveny všechny děti, které používají internet. Je proto důležité, aby se mediálně...  celý článek

Reklamní leták na podporu Miloše Zemana v prezidentských volbách v lednu 2018
Zeman sliboval nedělat kampaň, přesto jsou ve schránkách jeho letáky

Schránky v celé republice zaplavily letáky za znovuzvolení prezidenta Miloše Zemana, který ale jak sám uvedl, žádnou kampaň nepovede. Jeho mluvčí Jiří Ovčáček...  celý článek

Zteč mechanizované jednotky na Dnech NATO v Ostravě
PŘEHLED: Co ve volbách slibují strany pro armádu a obranu

Jak se politické strany a hnutí, ucházející se o přízeň voličů ve sněmovních volbách, staví k otázkám zajištění bezpečnosti a obrany? Přinášíme ucelený...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.