Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Chystá se soud o pizzu?

  13:17aktualizováno  13:17
Brno - Pokud se někdo nechá zlákat výhodnou reklamou na jídlo dovážené takzvaně do domu, měl by vědět, že ne každá firma skutečně za svojí nabídkou stojí. S touto zkušeností vyhazovala před několika dny do koše zbytek poukázek na odběr pizzy z brněnské restaurace Kalvoda také Eva Kloudová.

Výhodná se Evě Kloudové zdála nabídka, podle níž si mohla v brněnské restauraci Kalvoda nakoupit kupony na odběr několika denních porcí jídla. "Spolupracovník restaurace nám slíbil, že dostaneme jídlo vždy v dohodnutý čas a v množství, které si objednáme. V okolí naší provozovny není žádné rychlé občerstvení, a tak jsem se nabídky rozhodla využít," uvedla Kloudová. Po pěti stech padesáti korunách nakoupila balíčky kuponů, protože si řekla, že služeb Kalvodů občas využije pro své zaměstnance. Jídlo ale podle ní nebylo nikdy včas. Kloudová tvrdí, že i když oběd objednala den předem, přivezli jej až ve čtyři odpoledne.

Navíc poslední objednávku na zbytek kuponů podle ní zaměstnanec restaurace odmítl přijmout ještě před ukončením akce k 31. červenci. "Řekl mi doslova: 'Je den před vypršením kuponu, my vám tu objednávku již nepřevezmeme, máme moc práce.' To mě skutečně naštvalo. Nad pozdními dodávkami jídla jsme přivřeli oči, ale tohle už se nám zdálo moc," vysvětlila Kloudová. A tak jí zbývající kupony propadly.
Šéf restaurace Milan Kalvoda připustil, že jeho firma skutečně distribuci velkého množství pizzy na objednávku nezvládla. Současně ale tvrdí, že šlo o nedorozumění. Chybu totiž podle něho udělala společnost, která zajišťovala kupony a slibovala zákazníkům, že se jejich platnost, a tedy i dodávka pizzy, prodlouží do konce roku.

"Takovou dohodu jsme s nimi neměli. Když se na nás začali lidé obracet pozdě a my jsme jim sdělili, že prodloužení termínu dodávek není možné, začali jsme je odkazovat na onu distribuční firmu. Je to její chyba," míní Kalvoda, který tvrdí, že každý, kdo se cítil poškozen, dostal nabídku využít kupony přímo v restauraci.
Podle právníků ovšem není postup restaurace správný. Například Regina Komárková tvrdí, že majitele by neomlouvala ani vina firmy, která zajišťovala kupony. Podle ní měla restaurace zajistit adekvátní náhradu za nesplněnou službu podle přání zákazníka.

Právnička Komárková je proto přesvědčena, že lidé, kteří se cítí podvedeni, se nemají nechat odbýt. "Mohou se klidně začít s restaurací soudit kvůli klamavé reklamě," uvedla Komárková. Zároveň by se podle ní měli obrátit na Českou obchodní inspekci, která může obchodníkovi udělit vysokou pokutu.

Autoři:






Hlavní zprávy

Další z rubriky

Karel Srp
Senát vyslyšel stanovisko komise, Srp se do Rady ÚSTR nedostane

Dlouholetý předseda Jazzové sekce Karel Srp se podle očekávání nestal členem Rady Ústavu pro studium totalitních režimů. Senát ve středu vzal na vědomí...  celý článek

Silnice, na nichž se plánuje zavedení mýta
Jihočeský kraj chce rozšířit mýto i na další silnici I. třídy

I na jihočeských silnicích první třídy budou muset platit řidiči nákladních aut mýto. Kraj nejdříve návrh ministerstva dopravy odmítal, ale nyní na něj...  celý článek

Karel Srp z Jazzové sekce a spisovatelka Lenka Procházková na tiskové...
Dva a půl milionu lidí jsou kádrováni, jestli jsou košer, řekl Srp

Senátoři nechtějí kohokoli z levice, já nechci senátory, kteří hajlují pro kohokoli, reagoval dlouholetý šéf Jazzové sekce Karel Srp na to, že ho senátoři...  celý článek

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.