Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Česká televize loni zaplatila za chyby ve vysílání 400 tisíc korun

  18:32aktualizováno  18:32
Odvysílání sprostých slov či nevhodných záběrů loni Českou televizi stálo 400 tisíc korun. Právě takovou částku zaplatila na pokutách ve správních řízeních. Celková výše sankcí se u ČT třetím rokem snižuje.
Budova České televize na pražských Kavčích horách (ilustrační snímek)

Budova České televize na pražských Kavčích horách (ilustrační snímek) | foto: Jiří Benák, iDNES.cz

ČT loni evidovala celkem 117 správních řízení, což je o 49 méně než v roce 2010. "V roce 2011 byly zaplaceny pokuty v celkové výši 400 tisíc korun," konstatoval člen Rady ČT Radek Mezuláník. Bilancí sporů se zabývala Rada na svém středečním jednání.

Tři sta tisíc korun ČT loni zaplatila v souvislosti s cyklem Ta naše povaha česká a televizním filmem Boží duha. "Dalších 100 tisíc je za sponzorování reklamních znělek. Tato situace se nás ale dnes už netýká, protože judikatura se posunula jinam," doplnil Mezuláník.

Ještě v roce 2008 přitom televizi stály pokuty zaplacené ve správních řízeních tři miliony korun. O rok později dva a půl milionu a částka se každým rokem snižuje. "Dle mého to má dvě příčiny. Jednak se ČT pokutám úspěšně bránila u soudu a pak také je to mediální legislativou. Ta od roku 2010 zrušila některá omezení reklamního vysílání," řekl iDNES.cz mediální analytik Milan Šmíd, který je součástí poradního sboru ředitele Petra Dvořáka.

Správní řízení vede s provozovateli televizních stanic zejména Rada pro rozhlasové a televizní vysílání (RRTV) na základě podnětů veřejnosti. Ne všechny ovšem končí pokutou. Některé Rada řeší upozorněním na porušení zákona, další sankce ČT zvrátila u soudu. "Na základě toho nezaplatila uložené pokuty ve výši 14 milionů 490 tisíc korun," dodal Mezuláník s tím, že více než 12 milionů korun z toho byly zrušené pokuty za sponzorování reklamní znělky.

Šesti upozornění se loni ČT dočkala od RRTV za to, že odvysílala vulgarismy a nadávky před 22. hodinou. Kvůli možnému ohrožení vývoje dětí a mladistvých dostala napomenutí za odvysílání týdeníku o hrách s názvem Game Page, který běžel před 18 hodinou. Další napomenutí se vztahovaly k porušení zásady objektivity a vyváženosti u pořadů Události, Reportéři ČT a Nedej se.

Pokuty nejsou jedinými penězi, které televize za chyby platí. Další částky ji stojí prohrané soudní spory. Jen loni se v souvislosti s ochranou osobnosti, dobré pověsti firem či v oblasti porušování autorských práv musela ČT hájit ve 42 jí nevyvolaných soudních sporech. Pět z nich loni bylo ukončeno.

Kolik ČT loni stály prohrané soudní spory a mimosoudní vyrovnání, mluvčí televize ani Mezuláník neuvedli. "Suma bude součástí finanční závěrky za uplynulý rok," sdělil radní.







Hlavní zprávy

Další z rubriky

Jana Nečasová (dříve Nagyová) u Obvodního soudu pro Prahu 1.
Nečasová doplatila statisíce, které dlužila na daních za luxusní dárky

Bývalá šéfka kabinetu premiéra Petra Nečase Jana Nečasová, dříve Nagyová, už doplatila daně z luxusních darů, kvůli kterým čelí žalobě z krácení daně. Cenu...  celý článek

Volební superdebata iDNES.cz a MF DNES v pražském hotelu InterContinental. (10....
ANALÝZA: Kudy se Česko může vydat, až rozhodnou voliči

Už teď je pravděpodobné, že změť různých názorů zaznívajících z Poslanecké sněmovny bude po volbách ještě o něco pestřejší než dosud a že ve Sněmovně může být...  celý článek

U brněnské hvězdárny spadl podivný objekt.
Chci je oškubat, přiznává youtuber. Na dotaz o UFO radnice musí odepsat

Provokující český youtuber s přezdívkou MikeJePan zasypal radnice měst nejen v Libereckém kraji dotazy na výskyt UFO. Smyslem jeho aktivity ale není dozvědět...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.