Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Kvůli registru jsou radary k ničemu. Policisté nenajdou viníka

  1:00aktualizováno  1:00
Problémy s centrálním registrem vozidel jsou ještě větší, než se myslelo. Strážníci totiž de facto nemohou potrestat silničního piráta z kamerového záznamu. Kvůli chybám v registru je téměř nemožné najít k autu, které překročí rychlost, konkrétního řidiče. Vedení strany LIDEM proto svého ministra vyzvalo k rezignaci.
Policie se bojí, že řidiči přestanou kvůli nefunkčnímu registru respektovat radary. Ilustrační snímek

Policie se bojí, že řidiči přestanou kvůli nefunkčnímu registru respektovat radary. Ilustrační snímek | foto:  Radek Cihla, MAFRA

Ulicemi města se řítí vůz. Jeho rychlost výrazně překračující povolený limit radar zachytí na kameru a... nestane se nic. Řidič pokutu nezaplatí. Kvůli nefungujícímu registru aut totiž městští strážníci nedokážou jednoduše zjistit, komu vůz patří, případně z fotografie usvědčit viníka.

A trvá to už pět měsíců - od června - kdy ministr dopravy Pavel Dobeš nový registr spustil. Navzdory tomu, že systém evidentně nebyl připraven.

"Do kamerového systému, který přiměl řidiče striktně dodržovat bezpečnost silničního provozu, se investovaly ohromné částky a teď jsou nám jeho údaje k ničemu," stěžuje si šéf pražských strážníků Ludvík Klema. Potíž je v tom, že registr silničních vozidel není dodnes propojen s evidencí obyvatel i právnických osob. Bez toho je takřka nad lidské síly najít pachatele přestupku.

"Registr nám nedokáže přiřadit k řidiči spolehlivou adresu, chybějí například i data narození. Tyto údaje musíme zdlouhavě hledat a ověřovat jinde," potvrzuje problémy ředitel městské policie ve Zlíně Milan Kladíček. Většina "pirátů" tak unikne trestu.

Dobešův konec? Vedení LIDEM vyzvalo Dobeše k rezignaci

Ministerstvo dopravy dokola tvrdí, že registr vylepší. "Intenzivně pracujeme na tom, aby strážníci mohli z kamerových záznamů zjistit údaje o majiteli vozidla," říká Jakub Žižka z ministerstva dopravy. Za pět měsíců to však nedokázalo.

Přitom například Petr Moos, který na ČVUT přednáší informační dopravní systémy, upozorňuje, že ministru dopravy Dobešovi několikrát nabízel odbornou pomoc. Nikdy nebyla přijata. "Jsem z jeho mise velmi zklamán i proto, že hledá rady u firem, které na to z odborného hlediska ani náhodou nemají," říká Moos, ministr dopravy v Tošovského vládě.

Dobeš slíbil, že pokud nebude systém v prosinci úspěšně napojen na základní registry, vyvodí osobní odpovědnost. Problémový registr byl spuštěn na začátku července a ani po čtyřech měsících nefunguje bez chyb.







Hlavní zprávy

Další z rubriky

Shromáždění na Slovanském ostrově se zúčastnil i někdejší republikánské strany...
Policie v Chomutově zadržela Miroslava Sládka. Vedl nepovolenou kampaň

Předseda republikánské strany Miroslav Sládek skončil v pátek večer kvůli nepovolené kampani v Chomutově na policejní služebně. Před půlnocí ho policisté...  celý článek

Lidé v Krásné Studánce u Liberce odevzdávali své hlasovací lístky na místním...
Strany mají triky k obcházení zákona o darech. Některé ho ignorují úplně

Od koho strany získávají finance a na co je během kampaní využívají. To měl zprůhlednit zákon, o kterém se před volbami mluvilo jako o přelomovém. Podle...  celý článek

U brněnské hvězdárny spadl podivný objekt.
Chci je oškubat, přiznává youtuber. Na dotaz o UFO radnice musí odepsat

Provokující český youtuber s přezdívkou MikeJePan zasypal radnice měst nejen v Libereckém kraji dotazy na výskyt UFO. Smyslem jeho aktivity ale není dozvědět...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.