Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Kvůli registru jsou radary k ničemu. Policisté nenajdou viníka

  1:00aktualizováno  1:00
Problémy s centrálním registrem vozidel jsou ještě větší, než se myslelo. Strážníci totiž de facto nemohou potrestat silničního piráta z kamerového záznamu. Kvůli chybám v registru je téměř nemožné najít k autu, které překročí rychlost, konkrétního řidiče. Vedení strany LIDEM proto svého ministra vyzvalo k rezignaci.
Policie se bojí, že řidiči přestanou kvůli nefunkčnímu registru respektovat radary. Ilustrační snímek

Policie se bojí, že řidiči přestanou kvůli nefunkčnímu registru respektovat radary. Ilustrační snímek | foto:  Radek Cihla, MAFRA

Ulicemi města se řítí vůz. Jeho rychlost výrazně překračující povolený limit radar zachytí na kameru a... nestane se nic. Řidič pokutu nezaplatí. Kvůli nefungujícímu registru aut totiž městští strážníci nedokážou jednoduše zjistit, komu vůz patří, případně z fotografie usvědčit viníka.

A trvá to už pět měsíců - od června - kdy ministr dopravy Pavel Dobeš nový registr spustil. Navzdory tomu, že systém evidentně nebyl připraven.

"Do kamerového systému, který přiměl řidiče striktně dodržovat bezpečnost silničního provozu, se investovaly ohromné částky a teď jsou nám jeho údaje k ničemu," stěžuje si šéf pražských strážníků Ludvík Klema. Potíž je v tom, že registr silničních vozidel není dodnes propojen s evidencí obyvatel i právnických osob. Bez toho je takřka nad lidské síly najít pachatele přestupku.

"Registr nám nedokáže přiřadit k řidiči spolehlivou adresu, chybějí například i data narození. Tyto údaje musíme zdlouhavě hledat a ověřovat jinde," potvrzuje problémy ředitel městské policie ve Zlíně Milan Kladíček. Většina "pirátů" tak unikne trestu.

Dobešův konec? Vedení LIDEM vyzvalo Dobeše k rezignaci

Ministerstvo dopravy dokola tvrdí, že registr vylepší. "Intenzivně pracujeme na tom, aby strážníci mohli z kamerových záznamů zjistit údaje o majiteli vozidla," říká Jakub Žižka z ministerstva dopravy. Za pět měsíců to však nedokázalo.

Přitom například Petr Moos, který na ČVUT přednáší informační dopravní systémy, upozorňuje, že ministru dopravy Dobešovi několikrát nabízel odbornou pomoc. Nikdy nebyla přijata. "Jsem z jeho mise velmi zklamán i proto, že hledá rady u firem, které na to z odborného hlediska ani náhodou nemají," říká Moos, ministr dopravy v Tošovského vládě.

Dobeš slíbil, že pokud nebude systém v prosinci úspěšně napojen na základní registry, vyvodí osobní odpovědnost. Problémový registr byl spuštěn na začátku července a ani po čtyřech měsících nefunguje bez chyb.







Hlavní zprávy

Další z rubriky

(Ilustrační snímek)
Ke zdravotním údajům Čechů se dostane kdokoliv ze zahraničí, varují Piráti

Legislativním procesem v tichosti prošla novela zákona, která zpřístupní zdravotní dokumentaci všech pacientů v České republice ze zahraničí. Upozornil na to...  celý článek

Bouře na Českokrumlovsku lámala stromy
V noci se přes jih Čech přehnaly bouřky, bez proudu byly tisícovky lidí

Během noci postupovaly od jihu na severovýchod Česka silné bouřky. Několik stovek domácností v jižních Čechách zůstává bez elektřiny. Dodávku energie se do...  celý článek

Jiří Drahoš s manželkou a dobrovolníky, kteří ho poslali do boje o Hrad tím, že...
Drahoš: Kdo je trestně stíhán, neměl by usilovat o pozici premiéra

Nedovedu si představit, že člověk, který je trestně stíhán, by se mohl na sto procent věnovat funkci, jako je premiérská, řekl v rozhovoru pro iDNES.cz...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.