Terčem nenávistných komentářů v internetových diskuzích a na sociálních sítích se může stát každý, upozornila jedna z kampaní HateFree.

Terčem nenávistných komentářů v internetových diskuzích a na sociálních sítích se může stát každý, upozornila jedna z kampaní HateFree. | foto: HateFree Culture

Chvojka zvažuje konec kampaně HateFree. Zaměstnanci o tom nic nevědí

  • 979
Ministr pro lidská práva Jan Chvojka (ČSSD) váhá nad další existencí vládní značky HateFree, jejímž cílem je motivovat obyvatele Česka k toleranci k jinakosti. „Kampaň HateFree Culture se bohužel dostala do určité slepé uličky. Nejvíc pozornosti nakonec přitahuje její pozadí, financování a personálie s ní spojené, méně už její obsah,“ uvedl pro server Týden.cz Chvojka.

„K formálnímu rozhodnutí o pokračování nebo zrušení projektu zatím nedošlo. Jednání probíhají,“ uvedl pro iDNES.cz Patrik Eichler, vedoucí Oddělení vnějších vztahů ministra pro lidská práva. Zároveň však potvrdil Chvojkova slova pro Týden.cz, podle nichž je ministr nakloněn zrušení značky.

Eichler upozornil, že HateFree Culture není nezisková organizace, jak se o ní někdy nepřesně píše. „Je to dílčí část většího projektu, který se jmenuje Kampaň proti násilí z nenávisti. Součástí projektu je vzdělávání ve školách v severních Čechách a na Moravě, vzdělávání policistů ve vztahu k menšinám a další aktivity. Součástí tohoto projektu je i značka HateFree, která se věnuje komunikaci o násilí na internetu,“ vysvětlil.

Zaměstnanci, kteří na kampani pracují již třetí rok, se o jejím možném konci dozvěděli v pondělí z médií. „Na zítřek máme s ministrem naplánovanou schůzku, na které jsme mu měli prezentovat naše výsledky. A teď přišlo tohle, je to zvláštní,“ říká koordinátor HateFree Culture Lukáš Houdek.

Už tři roky práce

HateFree Culture je součást projektu Kampaň proti násilí z nenávisti, který spadá pod vládní Agenturu pro sociální začleňování. Vznikla v roce 2014, v době, kdy byl ministrem pro lidská práva Chvojkův předchůdce Jiří Dienstbier (ČSSD).

Kampaň reagovala na nárůst negativních postojů proti skupinám obyvatel z důvodu jejich etnicity, sexuální orientace, náboženství, subkultury, handicapu nebo jiných odlišností. Od roku 2015 se zaměřovala také na evropskou migrační krizi. Cílem iniciativy bylo vytvořit prostor pro vyvracení fám a prostor pro diskusi.

06.února 2017 v 11:23, příspěvek archivován: 06.února 2017 v 11:25

Je nerozumné předčasně rušit projekt HateFree. Je rozumné podporovat vše, co čelí netoleranci a nenávisti a vyvrací šířené lži a předsudky.

Celkový rozpočet na uplynulé tři roky fungování HateFree Culture činil přes 7,5 milionu korun, přičemž osmdesát procent z této částky zafinancovaly Norské fondy, zbylých dvacet procent bylo zaplaceno ze státního rozpočtu. Kampaň kromě toho využívá prostředky programu na publicitu, které se pohybují v hodnotě téměř 10 milionů korun. Iniciativa má od počátku i řadu kritiků. Často proti ní vystupuje například iniciativa Islám v České republice nechceme. Během uplynulých dvou let došlo k několika vandalským útokům na místa spolupracující s agenturou (více čtěte zde).

23. listopadu 2015


Eurovolby 2024

Volby do Evropského parlamentu se v Česku uskuteční v pátek 7. a v sobotu 8. června 2024. Čeští voliči budou vybírat 21 poslanců Evropského parlamentu. Voliči v celé Evropské unii budou rozhodovat o obsazení celkem 720 křesel

Video