Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Chtěli vydělat na „dítěti v balonu”, teď mohou zaplatit přes milion dolarů

  10:55aktualizováno  11:22
Kvůli penězům lhali úřadům a předstírali, že jejich šestileté dítě uletělo balonem. Teď mohou paradoxně američtí manželé zaplatit přes půl milionu dolarů za záchrannou akci a v horším případě i vlastní svobodou. Zatím se však zdá, že mají šanci vyváznout jen s podmínkou.

Richard Heene vychází ze svými dvěma syny z domu ve Fort Collins. | foto: AP

V pátek byl Richard Heen a jeho žena Mayumi Heenová obviněni z činů, ke kterým se už dříve přiznali. Muž lhal vyšetřovatelům, kteří se snažili najít jejich údajně ztraceného syna Falcona. Ten nebyl v heliovém balonu, jak oba rodiče tvrdili, ale ukrývali ho v domě. Publicita jim měla zajistit popularitu.

Žalobci chtějí jen podmínku

Richardu Heenovi hrozí dva až šest let vězení a pokuta až 500 tisíc dolarů. Mimo jiné jako úhrada nákladů na rozsáhlou záchrannou akci, při které syna hledaly dva vrtulníky. Jen tato pátrací vzdušná akce stála téměř 15 tisíc dolarů.

Jeho žena zase lhala záchranářům. Trest však zřejmě dostane mírnější, protože později spolupracovala s policií.

V cele by  i tak mohla strávit šest měsíců, navíc by mohla zaplatit 750 dolarů, informovala agentura AP. Heeneův právník David Lane nicméně uvedl, že se žalobci shodli na tom, že by pár odsoudili k podmínečnému trestu.

Balon uletěl v americkém státě Colorado osmdesát kilometrů, záchranáři v něm ale syna nenašli a rodiče se později přiznali k zinscenovanému podvodu. - více čtěte Byla to záměrná mystifikace, přiznala matka

Chtěli si prý vydělat peníze účinkováním v TV reality show. Proto nahlásili, že jejich syn pravděpodobně vzlétl v podomácku vyrobeném balonu. Bizarní případ strhl velkou pozornost médií i úřadů.

Po přistání už chlapec v balónu nebyl. (15. října 2009)

Manželé se už dvakrát na obrazovce dříve objevili. V obou případech v reality show televizní stanice ABC "Výměna manželek". Richard Heene měl podle dohody účinkovat v dalším chystaném pořadu o vědě, který měla točit stejná společnost, jež připravovala "Výměnu manželek" - RDF USA.

"Je to příliš nechutné," řekl Irad Eyal ze společnosti True Entertainment. "Nemyslím si, že se kdokoliv bude chtít stýkat s člověkem, který takhle obalamutil svou rodinu a děti. V televizních reality show je jasná hranice, kterou nesmíte překročit, a tou je trýznění dětí," dodal.

Podle Heenové manželé mystifikaci připravovali dva týdny dopředu. Věděli o ni i jejich tři synové, kterým nařídili, aby lhali úřadům i médiím.

Autor:






Hlavní zprávy

Další z rubriky

Donald Trump na tiskové konferenci v Trump Tower v centru Manhattanu (15. srpna...
Trump si před akcí proti KLDR vyžádá souhlas Soulu, tvrdí Jihokorejci

Americký prezident Donald Trump jihokorejskému vedení slíbil, že v případě jakéhokoli rozhodnutí ohledně Severní Koreje si vyžádá svolení Soulu, řekl...  celý článek

Desetiletý afghánský uprchlík Farhád Núrí ukazuje portrét srbského tenisty...
Srby okouzlil malý Picasso z Afghánistánu, prezident mu nabídl občanství

Srbský prezident Aleksandar Vučić nabídl desetiletému migrantovi z Afghánistánu a jeho rodině občanství. Chlapec, který si kvůli svým kresbám vysloužil...  celý článek

Příznivci krajní pravice v Charlottesville ve Virginii (11. srpna 2017)
Fašisté v USA hýří energií, úřady spěšně odstraňují pomníky Konfederace

Pravicoví extremisté ve Spojených státech srší nově nabytým sebevědomím a chystají další akce. Povzbudily je potyčky v Charlottesville a slova Donalda Trumpa,...  celý článek

Soutěž: vyhrajte první český elektrokočárek
Soutěž: vyhrajte první český elektrokočárek

Pohon, světla, automatické houpání a ohřívač stravy vám usnadní každý výlet.

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.