Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Chronologie krize kolem České televize

  14:27aktualizováno  14:27
Poslanci se volbou prozatímního ředitele pokusili ukončit krizi v České televizi, která ve veřejnoprávní televizi trvá už dva měsíce. Uvnitř článku najdete události, které následovaly po jmenování Jiřího Hodače do čela této veřejnoprávní instituce.

Rok 2000:
20. prosince
- Rada ČT jmenovala Jiřího Hodače novým generálním ředitelem ČT. Ředitel zpravodajství ČT Jiří Vondráček rezignoval na svou funkci.

21. prosince - Krizový výbor ČT vyzval Hodače, aby z právních důvodů nepřebíral funkci.

22. prosince - Hodač odvolal mluvčího ČT Jiřího Trávu. Rada ČR pro rozhlasové a televizní vysílání zahájila správní řízení s ČT kvůli podezření, že její vysílání je v posledních dnech neobjektivní a nevyvážené.

23. prosince - Ředitelkou zpravodajství jmenoval Hodač bývalou redaktorku ČT Janu Bobošíkovou.

24. prosince - Bobošíková dala výpověď editorovi Událostí Štěpánovi Hájkovi. ČT vysílala dvě verze Událostí. ČT vysílala dvě verze Událostí. Zpravodajství z Kavčích hor viděli diváci kabelových televizí. Ostatní, přijímající signál z pozemních vysílačů, viděli programy Hodačových lidí.

25. prosince - ČT vysílala opět dvě verze Událostí. Hlavní zpravodajskou relaci Události vysílal Hodačův tým z budovy televize Prima. Redaktoři ČT nepřijali výzvu Bobošíkové k zahájení spolupráce. Generálního ředitele ČT Hodače vyzvala k rezignaci většina členů jeho kolegia.

26. prosince - Bobošíková chtěla dát okamžité výpovědi dvaceti lidem, ti je nepřevzali. Hodače vyzval k rezignaci ministr kultury Pavel Dostál. Vedení ČT vysílalo krátké zprávy v 18.00 a hlavní relaci Události ze studia TV Nova na Barrandově. Záběry vzbouřenců se dostaly ke všem divákům prostřednictvím sportovních zpráv.

27. prosince - Hodač přerušil vysílání pořadu Dobrého rána s ČT a nechal na obou programech vysílat pořad určený pro ČT2. Krizový výbor Hodače obvinil z porušení zákona. Vedení ČT podalo trestní oznámení na neznámé osoby, ale i dvacítku zaměstnanců. Prezident Václav Havel podpořil revoltující zaměstnance ČT. České radiokomunikace odpojily studia v Brně a Ostravě.  Grémium ČSSD vyzvalo Jiřího Hodače k odstoupení. Oba kanály ČT večer začaly vysílat text se sdělením, že ČT bude jako program vysílat toto sdělení do rozhodnutí Rady ČR pro rozhlasové a televizní vysílání, který program ČT je legálním a autorizovaným programem v souladu se zákonem o ČT.

28. prosince - ČT obnovila téměř po 23 hodinách v 18.47 vysílání na obou programech. K obnovení vysílání vyzvala ČT Rada pro rozhlasové a televizní vysílání. Místo zpravodajských pořadů se divákům přijímajících signál z pozemních vysílačů objevily opět černobílé nápisy.

29. prosince - Rada ČT podpořila Jiřího Hodače a vyzvala ho, aby všemi prostředky obnovil řádné vysílání. Místo zpravodajských pořadů se divákům přijímajících signál z pozemních vysílačů totiž objevily opět černobílé nápisy. Policie odmítla zasáhnout na Kavčích Horách bez rozhodnutí soudu.

30. prosince - Hodač odvolal čtyři klíčové řídící pracovníky.

Rok 2001:
1. ledna -
Nezávislá odborová organizace ČT vyhlásila stávku.

2. ledna - Hodač pověřil výkonem funkcí tři nové členy managementu.

3. ledna - Vláda schválila návrh novely zákona o ČT. Senát Hodače vyzval, aby v zájmu stabilizace situace v ČT odstoupil.  Na pražském Václavském náměstí protestovalo až 100 tisíc občanů, podobné demonstrace se uskutečnily v Brně a Ostravě.

4. ledna - Jiří Hodač byl hospitalizován kvůli úplnému selhání organismu.

5. ledna - Poslaneci konstatovali, že Hodačovo odstoupení je podmínkou řešení krize v televizi. Sněmovna vyzvala Radu ČT, aby případně Hodače na svém zasedání 8. ledna odvolala. Poslanci také označili volbu Hodače ředitelem za legální a  přijali usnesení, že ČT neplní své veřejnoprávní poslání, což otevřelo cestu k odvolání Rady ČT.

8. ledna - Hodač byl propuštěn do domácího ošetřování.  Rada ČT nejednala o jeho odvolání a schválila rozpočtové provizorium televize na první letošní čtvrtletí.

9. ledna - Tým Jany Bobošíkové ukončil vysílání vlastních zpráv.

11. ledna - Jiří Hodač rezignoval na funkci generálního ředitele ČT.  V mnoha městech České republiky vyjádřili lidé na demonstracích solidaritu stávkujícím zaměstnancům ČT.

12. ledna -
Poslanecká sněmovna odvolala Radu ČT, když podruhé konstatovala, že televize neplní veřejnoprávní poslání.

13. ledna - Sněmovna schválila novelu zákona o ČT.

17. ledna - Senát vrátil sněmovně novelu zákona o ČT s pozměňovacími návrhy.

23. ledna - Sněmovna schválila novelu zákona o ČT v původním znění a podepsal ji prezident Václav Havel.

6. února - V Poslanecké sněmovně se uskutečnilo veřejné slyšení kandidátů na funkci prozatímního ředitele.

9. února - Poslanci zvolili prozatímním ředitelem ČT bývalého šéfproducenta uměleckých pořadů Jiřího Balvína.

Autor:






Hlavní zprávy

Další z rubriky

(Ilustrační snímek)
Co dělat, aby váš hlas nepropadl? V triku s rudou hvězdou k volbám nechoďte

Už za několik hodin začnou sněmovní volby. Jak volit, abyste nepřišli o hlas? Musíte mít platný průkaz totožnosti, politicky neutrální oblečení a vhodit...  celý článek

Volba profesora Langdona
Volby jsou tady, musíme něco dělat, hecuje Hanks Čechy ve videokoláži

Sociálními sítěmi se pár dní před sněmovními volbami šíři video, v němž herec Tom Hanks alias Robert Langdon chodí ulicemi Prahy, která je posetá volebními...  celý článek

Vrchní část věže je třeba opravit, protože do jejího krovu kvůli poryvům větru...
Plán počítá s dostavbou Staroměstské radnice, křídlo jí chybí od války

Grandiózní i umírněné návrhy se během více než století objevily v souvislosti s novou podobou východního křídla Staroměstské radnice. Místo toho jsou přes 70...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.