Nehoda, při které přišli o život čtyři lidé a dalších 16 jich bylo zraněno, se stala 30. listopadu u tunelu Krpani, nedaleko místa, kde při loňské havárii českého autobusu zemřelo osm lidí. Silničáři sice údajně několikrát projeli zmíněným úsekem, kvůli porouchané navigaci to však nemohou dokázat. Silnice prý byla suchá. Krátce po šesté hodině, 17 minut po poslední kontrole, ale bylo z vozovky doslova kluziště, protože na zmrzlý povrch začalo pršet.
Na sousedním úseku dálnice přitom silničáři ve stejný den a za stejných podmínek preventivně zasáhli.
Ve vazbě nyní skončili čtyři lidé, od cestáře, který nedokázal odhadnout hrozící nebezpečí, přes jeho bezprostředního šéfa až po náměstka ředitele společnosti, jež se stará o údržbu chorvatských dálnic. Policie je navrhuje obvinit z trestného činu ohrožení dopravy nebezpečnou prací, za který v případě smrtelných následků hrozí vězení v rozmezí tří až 15 let.
Podle předpisů měli být silničáři na základě varování chorvatských meteorologů na ledovku připraveni a včas měli podniknout preventivní opatření, včetně uzavření dálnice. Nic z toho ale neudělali, možná i kvůli nefunkční meteostanici.
Jedna z příčin neštěstí může souviset i s loňskou nehodou českého autobusu (více o této nehodě se dočtete zde). Ten totiž zničil konstrukci s proměnným dopravním značením, které silničáři za půldruhého roku nebyli schopni nahradit. A řidiči tak nedostali včas varování před hrozící námrazou.