Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Chávezova televize v Hondurasu porazila mediální giganty

  19:25aktualizováno  19:25
Politická krize v Hondurasu má prvního vítěze, přestože konec konfliktu mezi svrženým prezidentem Manuelem Zelayou a armádou je ještě v nedohlednu. Venezuelská televize Telesur bodovala exkluzivními informacemi, které jí zavedené stanice jako CNN mohly jen závidět. Telesur patří venezuelskému prezidentu Chávezovi.

Chávezova venezuelská CNN zprostředkovala divákům rozhovor se svrženým honduraským prezidentem Zelayou z paluby letadla. Ilustrační foto | foto: Profimedia.cz

"Gratuluji Telesuru, jeho novinářům a kameramanům. Kdyby Telesur neexistoval, značná část světa by se nedozvěděla skutečnou pravdu o tom, co se děje v Hondurasu," řekl Chávez minulý týden.

Během honduraské krize Telesur bezvýhradně stojí za svrženým prezidentem Zelayou, kterého podporuje i Chávez. Stanice poskytla prostor Zelayovi a jeho spojencům poté, co strůjci převratu v Hondurasu začali cenzurovat média.

Puč v Hondurasu. Manuel Zelaya s venezuelským prezidentem Chávezem (28. června 2009)Stanice přinesla například živý přenos rozhovoru se svrženým prezidentem Manuelem Zelayou z paluby letadla při jeho pokusu o návrat do vlasti, kterému zabránila armáda.

Telesur tak podle agentury Reuters překonal své zavedené konkurenty jako CNN. Právě jako alternativu k americkým televizním sítím přitom Chávez před čtyřmi lety stanici založil.

Televize proto čelila kritice jako propagandistický nástroj tohoto státníka, známého svými protiamerickými postoji. 

Většinu ročního rozpočtu stanice ve výši 45 milionů dolarů hradí Chávezova vláda. Podle agentury tak chce vytvořit i protiváhu latinskoamerickým soukromým stanicím, kterým státník nezapomněl, jak podporovaly venezuelskou opozici při pokusu o převrat proti němu v roce 2002.

Puč přišel po snaze o referendum

Politická krize v Hondurasu nastala 28. června, když Zelayu sesadila armáda z prezidentské funkce, protože se snažil prosadit referendum o změnách v ústavě navzdory rozhodnutí Nejvyššího soudu o nezákonnosti plebiscitu.

Pučisté Zelayu přiměli odletět do Kostariky a v čele země stanul předseda honduraského parlamentu Roberto Micheletti.

Zelaya se pak chtěl 5. července vrátit do země, na letišti v hlavním městě Tegucigalpě ale nakonec nepřistál. Důvodem byla blokáda letištní plochy vojenskými vozidly. Při střetech s honduraskou policií jeden z tisíců přítomných Zelayových stoupenců zahynul a několik dalších bylo zraněno.

Telesur byl v době pokusu o přistání se Zelayou v letadle. Armáda sice během několika hodin po převzetí moci v Hondurasu vysílání stanice v zemi zabránila, na internetu je ale stále dostupné.

Autoři: ,






Hlavní zprávy

Další z rubriky

David Rath při vynesení rozsudku Nejvyššího soudu v Brně v kauze nezákonných...
K Čapímu hnízdu vypovídali na policii i bývalí hejtmani Rath a Bendl

O dotaci pro farmu Čapí hnízdo, kvůli níž chce policie stíhat šéfa hnutí ANO Andreje Babiše, vypovídali na policii bývalí středočeští hejtmani Petr Bendl a...  celý článek

Ostrý provoz na dálnici D11 u Hradce Králové (21.8.2017).
Na novém úseku dálnice u Hradce začal ostrý provoz, D11 teď měří 90 km

Silničáři otevřeli před patnáctou hodinou nový tříkilometrový úsek dálnice D11 u Hradce Králové. Stalo se tak 39 let poté, co celé dílo začalo růst od Prahy....  celý článek

Europoslanec za KSČM Vladimír Remek, první československý kosmonaut, sleduje
Remek na konci roku opustí funkci velvyslance v Rusku

Český velvyslanec v Rusku Vladimír Remek k závěru roku skončí ve své funkci. V pondělí to potvrdilo ministerstvo zahraničí. Podle týdeníku Respekt Remek...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.