Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Chávez odstartoval čtyřdenní talkshow radami o sexu a dopisem od Fidela

  11:58aktualizováno  11:58
Venezuelský prezident Hugo Chávez ve čtvrtek odstartoval zvláštní čtyřdenní vydání svého populárního pořadu Aló Presidente (Ahoj, prezidente) u příležitosti desátého výročí pořadu. Chávez v něm každou neděli vykládá své politické kroky. V zemi se pořad těší oblibě, kritici ho však obviňují z populismu.

Jubilejní vysílání Chávezova pořadu Aló Presidente (29. května 2009) | foto: Reuters

Pořad vysílají každou neděli od 11 hodin všechny státní televize a rozhlasové stanice ve Venezuele.

Chávez, označovaný za přesvědčivého a neúnavného řečníka, ho využívá jako hlavní kanál, kterým vysvětluje Venezuelanům svá politická rozhodnutí. A to včetně vlny znárodňování podniků, k němuž v poslední době přikročil. Dotýká se také témat, jako jsou korupce, světová ekonomická krize nebo energetická strategie.

Slavnostní vydání vlivného pořadu odstartoval Chávez v oblasti Zulia na severu země, která je baštou jejího ropného bohatství. "Náš pořad právě začíná, skončí v neděli, v kolik hodin, netušíme," řekl na úvod Chávez.

V prvních hodinách vysílání dal prezident skupině teenagerů několik tipů v oblasti sexuální výchovy, a svěřil se se svými potížemi s nadváhou, které se prý stupňují od roku 1999, kdy vstoupil do úřadu. Chávez také citoval z dopisu svého kubánského spojence Fidela Castra. "Revoluční myšlenka nikdy nevyužila médií tak mocně jako ve vašem případě," chválí Cháveze stárnoucí diktátor.

Jubilejní vysílání Chávezova pořadu Aló Presidente (29. května 2009)

Chávezovi odpůrci se do prezidenta kvůli pořadu pustili s tím, že jde o laciný reklamní trik. Současně tvrdí, že si vysílání načasoval tak, aby zastínil návštěvu významného peruánského básníka a spisovatele Maria Vargase Llose. Vlivný Peruánec se má zúčastnit kritické konference na téma Chávezovy politiky a jeho projektu socialistické revoluce.

Pozornost venezuelského publika je dlouhodobě rozpolcena mezi státní média protežující Cháveze a soukromé stanice, které vládu a zejména prezidenta kritizují.

Chávez nepodceňuje míru mediálního vlivu na své krajany; před dvěma lety odmítl prodloužit nejstarší komerční stanici RCTV licenci, a letos si zřejmě brousí zuby na kanál Globovisión, který jeho kroky neúnavně kritizuje.

Chávezova talkshow

Aló Presidente (Ahoj, prezidente) je Chávezova talkshow vysílaná každou neděli od 11 hodin dopoledne z nejrůznějších koutů Venezuely. Pořad nemá danou stopáž, končí, kdy si určí Chávez, a pořad tak často dosahuje i pětihodinové délky. Premiérové vydání se odehrálo 23. května 1999, o tři měsíce později se Chávez chopil prezidentské funkce. Prezident si často zve do vysílání politiky, se kterými debatuje o posledních událostech a rozhodnutích. Počátkem loňského března šokoval publikum, když v přímém přenosu nařídil vrchnímu generálovi, aby s vojskem zaujali pozice u kolumbijských hranic. Pořad, který se vysílal už 320krát, se ve Venezuele těší vysoké sledovanosti, je však i častým předmětem úvah na téma státní kontroly kulturního života ve Venezuele.

Autor:






Hlavní zprávy

Další z rubriky

Severokorejské rakety v sobotu na vojenské přehlídce na centrálním Kim...
KLDR je jasným nebezpečím, ale Čína větší hrozbou, říká japonský expert

S rostoucím napětím mezi USA a Severní Koreou, kdy Pchjongjang hrozí útokem mezikontinentálními střelami, se pozapomíná na klíčového spojence severokorejského...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Třikrát „talák“ už nestačí. Indie zakázala okamžitý muslimský rozvod

Indický nejvyšší soud zakázal kontroverzní způsob rozvodu, který praktikovali tamní muslimové. Až do letoška se muž mohl legálně se ženou rozvést tím, že...  celý článek

Na předměstí indického města Bombaj se potulují modří psi. Za neobvyklou barvu...
Psi v Indii zmodrali. Může za to průmyslový odpad vypouštěný do řeky

Na předměstí indického města Bombaj se objevili modří psi. Poté, co byl případ nahlášen výboru pro kontrolu znečištění, se ukázalo, že za změnu barvy jejich...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.