„VW podporuje Merkelovou,“ hlásá titulek u obrázku mechanika VW, jenž se slovy „Nový výfuk a pojedeš další čtyři roky“ stojí u hydraulického výtahu, na němž leží 62letá politička. Kreslíři tak parodují čtvrtou kandidaturu Merkelové na post kancléřky a skandál největší německé i evropské automobilky VW kolem manipulací s měřením emisí.
Propagaci německého čísla zahájil plakát s Merkelovou, která sedí na záchodě a čte si magazín. Pod karikaturou je podle deníku Le Soir slogan „Charlie Hebdo, list, který uvolňuje...“.
Charlie Hebdo se i ve Francii zaměřoval na zesměšňování politických a náboženských představitelů. Na redakci v Paříži zaútočili v lednu 2015 dva islámští radikálové a zabili 12 lidí. Vadily jim vtipy o Mohammedovi, které Charlie Hebdo publikoval. Následně přestal týdeník na čas vycházet.
Někteří Němci si proto časopis kupují hlavně jako výraz solidarity, napsala agentura Reuters. Zároveň se stal symbolem svobody slova.