Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

CET 21: Za propagaci musí Železný pryč

  17:52aktualizováno  17:52
Jeden ze zakladatelů Novy Peter Kršák, který je jednatelem firmy CET 21, dal výpověď řediteli Vladimíru Železnému. Společnost CET 21 drží na vysílání této komerční televize licenci. Podle deníku Blesk zaslal Kršák Železnému výpověď 4. ledna s tím, že má ředitelskou kancelář opustit koncem března. Kršák tvrdí, že vlastní téměř 77 procent společnosti a tak má na takový krok právo. Šéf Novy ale odejít nehodlá. "Jednání pana Kršáka je směšné a nestojí ani za komentář," řekl listu mluvčí Novy Martin Chalupský.

"Mediální zviditelňování pana Kršáka je postaveno na jeho vlastních nereálných konstrukcích, jejichž smysl je nejasný a nejsou nijak právně podloženy," uvedl Chalupský.

Kršák chystá další kroky
Peter Kršák iDNES řekl, že ho Železného reakce příliš nepřekvapila. To, že se zvedne a odejde, jsem nečekal, uvedl. "Proto připravuji další právní kroky," dodal muž, který ale podle obchodního rejstříku vlastní pouhých šestnáct procent CET 21.

Železnému vytýká, že hrubým způsobem porušil pracovní povinnosti. Vadí mu, že v pořadech Volejte řediteli muž číslo jedna Novy řešil své soukromé záležitosti a zdarma propagoval novou slovenskou televizi Joj.

Kršákovi se nelíbí to, že se Železný v jednom listopadovém pořadu neoprávněně zastával svého právníka Aleše Rozehnala. Ten je obviněn z pokusu o poškozování věřitele kvůli miliardové operaci s lichtenštejnskou nadací Astrona Foundation. Stejnému obvinění čelí i ředitel Novy.

Oba muži vedou spory už léta
Nejde o první spor obou mužů. Naposledy loni v říjnu podal Kršák návrh na zápis změn v CET 21. Tvrdil tehdy, že je jediným jednatelem firmy. "Valná hromada CET 21 v červenci rozhodla, že odvolává z funkce jednatelů Vladimíra Železného a Aleše Rozehnala," řekl tehdy.

Lidé okolo Železného ale tvrdili, že struktura CET 21 je už zcela jiná a majoritu v ní drží firmy, které provozují a vedou televizi Nova.

Kdo může dávat výpovědi?

To, kdo může ve firmě dávat výpovědi, není zcela jasné. V nejbližší době o tom bude rozhodovat soud. Ten totiž bude řešit spor o odstoupení CET 21 od smlouvy s bývalou servisní organizací Novy ČNTS. Spor CET 21 a vlastníka ČNTS, společnosti CME, vyvrcholil před třemi lety na jaře 1999. ČNTS tehdy odvolala Železného z vedení firmy. CET 21 poté v srpnu 1999 zahájila vysílání televize z náhradních prostor na Barrandově. Služeb ČNTS však k tomu už nevyužila. ČNTS, vlastněná americkou CME Ronalda Laudera, se s CET 21 a Železným soudila v několika kauzách. Ve složitých sporech rozhodují české soudy i mezinárodní arbitrážní tribunály.

Autoři: ,






Hlavní zprávy

Další z rubriky

Andrej Babiš přichází na večerní jednání ministrů hnutí ANO v průhonické...
Dávali jsme ODS peníze, říká Babiš na nově zveřejněné nahrávce

Exministr financí Andrej Babiš na nahrávce, kterou ve středu zveřejnil server iRozhlas.cz, naznačuje, že v minulosti finančně podporoval ODS. Záznam pochází ze...  celý článek

Reportér MF DNES s falešným receptem a lékem Hypnogen, který mu vydali v jedné...
Lék na falešný recept sežene každý. MF DNES uspěla ve všech lékárnách

Stačí obyčejné razítko, tiskopis objednaný na internetu a poznámka, že nemáte zdravotní pojištění. Všech deset lékáren, které MF DNES při redakčním testu...  celý článek

Petr Horký je organizátor akce Mýdlo na Hradě. (23. 8. 2017)
Rád bych na Mýdlo na Hradě pozval i pana Ovčáčka, říká organizátor Horký

Režisér cestovatelských a dokumentárních filmů usiluje už dva měsíce o to, aby mohl v Jižních zahradách Pražského hradu uspořádat Mýdlo na Hradě. Jenže 400...  celý článek

Jsem těhotná a partner mi zahnul. Přesto zůstávám
Jsem těhotná a partner mi zahnul. Přesto zůstávám

Jak se jiné ženy postavily k nevěře a co jim pomohlo.

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.