Zpráva popírá dřívější tvrzení řeckých médií, že mnoho ze 121 lidí na palubě zemřelo udušením nebo mrazem ještě před pádem letadla. - více zde
Tyto teorie braly v úvahu problémy s klimatizací, které pilot před zřícením ohlásil. Při neštěstí zahynulo všech 115 cestujících a šest členů posádky; tři těla se stále pohřešují.
Po ztrátě spojení s boeingem, který letěl na trase Larnaka - Praha, řecké úřady vyslaly k letounu dvě stíhačky. Podle jejich pilotů nebyl v kabině kyperského stroje kapitán a druhý pilot byl zhroucený na svém křesle.
Podle dosavadních poznatků kapitán letadla, druhý pilot a možná všichni ostatní na palubě byli před dopadem na zem v bezvědomí, způsobeném nejspíše nedostatkem kyslíku. Posádka před ztrátou spojení hlásila problémy s klimatizací v elektronice.
Kutsaftis dodal, že analýzy těl budou ještě několik dní pokračovat. První výsledky kromě jiného vyloučily hypotézu, že lidé omdlévali po vdechnutí kysličníku uhelnatého, který mohla uvolňovat přehřátá elektronika.
Šéf vyšetřovatelů se zatím nezmínil o rozluštěných záznamech jedné ze dvou černých skříněk. Francouzští experti, kteří analyzovali skříňky na žádost Atén, v sobotu informovali, že Řekové už výsledek jejich práce znají.
Vše o pádu kyperského letounu
Za pád kyperského stroje může asi přehřátá elektronikaKdo byl v kabině kyperského boeingu, je záhadou
Piloty kyperského letadla před pádem někdo vystřídal
Piloti se zřejmě udusili, důvod zůstává záhadou
Experti: Do bezpečí se dá sestoupit za 4 minuty
Nad pádem letadla se vznáší řada otazníků
Několik lidí v letadle v době pádu ještě žilo
Češi na palubě nebyli, většina obětí jsou Kypřané
Kyperské letadlo dvě hodiny nikdo neřídil
Letadlo do Prahy spadlo u Atén, 121 lidí zemřelo