Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Bál jsem se a modlil, popisoval pasažér nouzové přistání airbusu ČSA

  9:20aktualizováno  9:20
Rána, otřesy a strach z toho, co bude následovat. Tak iDNES.cz popsal své pocity jeden z cestujících letadla A319, které se kvůli problémům s motorem krátce po startu v Amsterdamu muselo vrátit na letiště. Radost z úspěšného přistání cestující nakonec oslavili v příletové hale českými lidovkami.

„Modlil jsem se, byly to nejdelší chvíle mého života,“ popsal Petr Ludwig iDNES.cz pocity strachu.

Konzultant brněnské společnosti GrowJob Institute měl spolu s dalšími cestujícími odletět před půlnocí z Amsterdamu zpět do vlasti letem OK 619 společnosti ČSA. Místo toho ale strávil na letišti celou noc.

„Asi dvacet minut po startu se ozvala hlasitá rána a celé letadlo se začalo chvět,“ popisoval incident Ludwig.

Airbus A319 podle něj posléze začal klesat a bylo očividné, že něco není v pořádku.

„Lidi na palubě přepadla panika, pilot nás však ihned informoval, že byl poškozen pravý motor. Dodal také, že letadla jsou konstruována tak, aby dokázala přistát i s jedním motorem,“ řekl Ludwig.

Po bezpečném přistání se radost cestujících projevila naplno. Na palubě totiž cestoval také folklorní soubor Písečan z jižních Čech. Jeho členové v letištní hale začali spontánně hrát a lidé tančit.

Pro cestující byl kolem druhé hodiny ráno vypraven náhradní spoj. Otřesený Ludwig ale přiznal, že dobrovolně raději zůstal v Amsterdamu. „V tu chvíli jsem na to neměl,“ dodal.

Poslechněte si komunikaci pilota s věží (v angličtině):

Několik lidí brečelo, řekla členka folklorního souboru

Situaci po iDNES.cz popsala také členka zmíněného folklorního sboru Písečan Eva Samšuková. Ta prvotní chvíle hrůzného zážitku prospala, probudil ji až spolucestující s informací, že se letadlo vrací do Amsterdamu.

„Kapitán letadla k nám mluvil jak v češtině, tak v angličtině a zmiňoval především naprostou důvěru v posádku. Zdůrazňoval, že posádka je pro takové situace trénovaná,“ uvedla Samšuková.

I přes snahu posádky však na palubě panovaly obavy a strach a několik lidí brečelo.

„Kapitán nás také stále upozorňoval, že nebezpečí nehrozí. Stejně tak nás uklidňovala posádka, že evakuace k tomu určenými východy hrozí jen z deseti procent,“ uvedla Samšuková.

Stresující podle ní byly především pokyny typu sundání bot na vysokých podpatcích nebo v případě evakuace nutnost nechat na místě veškerá zavazadla. Posádka cestující zároveň upozornila na možnost velmi prudkého nárazu.

Autor:






Hlavní zprávy

Další z rubriky

Ohňostroj vyděsil obyvatele Paříže. Lekli se, že jde o útok
VIDEO: Půlnoční ohňostroj vyděsil Pařížany. Báli se útoku teroristů

Mohutné rány vyděsily v neděli o půlnoci mnoho Francouzů a turistů v Paříži. Mnozí z nich se báli dalšího teroristického útoku. Naštěstí to ale byl jen...  celý článek

Muž hlasuje v Benátkách v referendu o větší autonomii regionu (22. října 2017).
Chceme větší autonomii na Římu, rozhodly v referendu Benátky a Lombardie

Severoitalské regiony Benátky a Lombardie se v nezávazných referendech vyslovily pro větší autonomii na centrální vládě. Podle předběžných výsledků, o nichž...  celý článek

Americký bombardér B-52 během nízkého průletu nad dráhou mošnovského letiště
Americké bombardéry mají mít stálou pohotovost jako za studené války

Americké letectvo se kvůli napětí se Severní Koreou chystá na možnost, že strategické bombardéry B-52 budou stejně jako v dobách studené války v neustálé...  celý článek

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.