Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Bál jsem se a modlil, popisoval pasažér nouzové přistání airbusu ČSA

  9:20aktualizováno  9:20
Rána, otřesy a strach z toho, co bude následovat. Tak iDNES.cz popsal své pocity jeden z cestujících letadla A319, které se kvůli problémům s motorem krátce po startu v Amsterdamu muselo vrátit na letiště. Radost z úspěšného přistání cestující nakonec oslavili v příletové hale českými lidovkami.

„Modlil jsem se, byly to nejdelší chvíle mého života,“ popsal Petr Ludwig iDNES.cz pocity strachu.

Konzultant brněnské společnosti GrowJob Institute měl spolu s dalšími cestujícími odletět před půlnocí z Amsterdamu zpět do vlasti letem OK 619 společnosti ČSA. Místo toho ale strávil na letišti celou noc.

„Asi dvacet minut po startu se ozvala hlasitá rána a celé letadlo se začalo chvět,“ popisoval incident Ludwig.

Airbus A319 podle něj posléze začal klesat a bylo očividné, že něco není v pořádku.

„Lidi na palubě přepadla panika, pilot nás však ihned informoval, že byl poškozen pravý motor. Dodal také, že letadla jsou konstruována tak, aby dokázala přistát i s jedním motorem,“ řekl Ludwig.

Po bezpečném přistání se radost cestujících projevila naplno. Na palubě totiž cestoval také folklorní soubor Písečan z jižních Čech. Jeho členové v letištní hale začali spontánně hrát a lidé tančit.

Pro cestující byl kolem druhé hodiny ráno vypraven náhradní spoj. Otřesený Ludwig ale přiznal, že dobrovolně raději zůstal v Amsterdamu. „V tu chvíli jsem na to neměl,“ dodal.

Poslechněte si komunikaci pilota s věží (v angličtině):

Několik lidí brečelo, řekla členka folklorního souboru

Situaci po iDNES.cz popsala také členka zmíněného folklorního sboru Písečan Eva Samšuková. Ta prvotní chvíle hrůzného zážitku prospala, probudil ji až spolucestující s informací, že se letadlo vrací do Amsterdamu.

„Kapitán letadla k nám mluvil jak v češtině, tak v angličtině a zmiňoval především naprostou důvěru v posádku. Zdůrazňoval, že posádka je pro takové situace trénovaná,“ uvedla Samšuková.

I přes snahu posádky však na palubě panovaly obavy a strach a několik lidí brečelo.

„Kapitán nás také stále upozorňoval, že nebezpečí nehrozí. Stejně tak nás uklidňovala posádka, že evakuace k tomu určenými východy hrozí jen z deseti procent,“ uvedla Samšuková.

Stresující podle ní byly především pokyny typu sundání bot na vysokých podpatcích nebo v případě evakuace nutnost nechat na místě veškerá zavazadla. Posádka cestující zároveň upozornila na možnost velmi prudkého nárazu.

Autor:






Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.