"Viděla jsem všude krev. Jediné, na co jsem dokázala myslet, bylo, jak ji zachránit," řekla o své dcerce z nemocničního lůžka Sukrowatiová. Ženě se nakonec podařilo uvolnit nohy zaklíněné do sedadel a dostat se ven.
Zázračné přistání
Stroj letecké společnosti Garuda s 54 cestujícími a šesti členy posádky přistál na metr hluboké řece Bengawan Solo a až na rozbité křídlo a potlučené motory vyvázl prakticky bez úhony.
Cestující Kurniata označil přistání na malé řece za zázračné a vzdal hold pilotovi, kterému se podařilo vyhnout husté síti místních vesnic.
"Pilot nám neřekl, že budeme přistávat na řece. Bylo to dobré rozhodnutí," řekl další z cestujících, který v nejbližší době hodlá nicméně cestovat jen autobusem.
Tropická bouře
Podle vyšetřovatelů se letoun dostal do turbulence tropické bouře a těsně před nouzovým přistáním mu vysadily oba motory. Cestující řekli, že z letadla, když začaly potíže, vycházel kouř. List Jakarta Post napsal, že stroj zasáhl blesk.
Okolnosti havárie by vyšetřovatelům mohly ještě osvětlit obě černé skříňky.
Při dosednutí byla jedna z letušek vymrštěna ven nouzovými dveřmi, které se otevřely. Její tělo se našlo o kilometr dál po proudu řeky.
Kromě Indonésanů bylo na palubě šest cizinců - dva Italové, Nizozemec, Nor, Australan a Thajec. Nikdo z nich nebyl vážně zraněn.
Přistání na řece nezachránilo v roce 1997 letadlo Boeing 737singapurské letecké společnosti SilkAir. Všech 104 cestujících tehdy přišlo o život.
Boeing 737, který se zřítil 16. ledna v Klatenu na ostrově Jáva. Letadlo při letu na vnitrostátní lince stihla porucha, naštěstí však místo nárazu do země přistálo na řece. Při přistání zahynula letuška a 23 z 51 cestujících bylo zraněno, z toho sedm těžce. (17. ledna 2002) |
Indonéští záchranáři prohledávali 17. ledna okolí dopravního letadla Boeing 737, které den předtím muselo nouzově přistát do řeky Bangawan Solo u města Klaten na ostrově Jáva. Při nehodě jedna letuška zahynula, 23 lidí utrpělo zranění, z nich sedm velmi vážná. Stroj letecké společnosti Garuda až na rozbité křídlo a potlučené motory vyvázl prakticky bez úhony. (17. ledna 2002) |