Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Cestu na Barrandov prodlužuje objížďka

  10:04aktualizováno  10:04
Barrandov - Výstavba tramvajové tratě z Hlubočep k barrandovskému sídlišti komplikuje život jeho obyvatelům. Na lidi ze sídliště navíc čekají při pravidelných cestách do práce problémy. Od středy jim autobusové linky městské dopravy pojedou po objížďce. Hlavní sídlištní tepna, Lamačova ulice, totiž zůstane uzavřena kvůli výstavbě tramvajové trati.

"Autobusy pojedou oklikou po Pražské, ta je úzká, a jestliže tam bude větší provoz než dosud, tak se to tam ve špičkách ucpe," řekla zdravotní sestra Eva Novotná, která dojíždí ze sídliště na Smíchov do práce.

K hluku a špíně ze stavby tak přibude lidem i další nepříjemnost. "Doprava, která je hlavně ve špičkách už tak špatná, že autobusy nejezdí včas, bude ještě horší," stěžuje si další obyvatel sídliště Petr Zlámal.

Vít Drbal, mluvčí městské části Prahy 5, však tvrdí, že stavební firmy nemají jinou možnost než na dva měsíce uzavřít Lamačovu ulici. "V podjezdu pod ní povedou tramvajové koleje," uvedl.

Doprava bude v těchto místech obnovena až prvního května. Ale tím Barrandovským problémy nekončí. Čeká je totiž série dalších uzavírek.

Stavba tratě znečišťuje ulice
Výstavba tramvajové tratě z Hlubočep k barrandovskému sídlišti komplikuje život jeho obyvatelům. Ti si stěžují například na to, že některá auta, která vyjíždějí ze staveniště, silně znečišťují blátem ulice. Vedoucí odboru dopravy městské části Praha 5 Ivan Růžička tvrdí, že za to, aby vozidla vyjížděla očištěna, odpovídá stavební dozor.

"My můžeme udělit pokutu pouze tehdy, když přistihneme konkrétního viníka," řekl Růžička.

Stavba tratě se šesti zastávkami, která navazuje na současnou konečnou stanici v Hlubočepích, začala koncem října loňského roku a město za ni zaplatí dvě miliardy korun. Tramvaje by po nových kolejích měly začít jezdit příští rok. Do té doby zřejmě budou muset lidé přeskakovat zablácené chodníky a výkopy.

První tramvaje vyjedou na sídliště v roce 2003
Za dva roky by měly vyjet první tramvaje do barrandovského sídliště. Prodloužená trať naváže na současnou konečnou stanici v Hlubočepích. Po necelých čtyřech kilometrech se prudkým stoupáním dostane na okraj Barrandova. Bude mít šest zastávek a město za ní zaplatí dvě miliardy korun.

První obyvatelé se na sídliště stěhovali v roce 1985. V krátké době se jejich počet zvýšil na pětadvacet tisíc, a již tehdy jim vedení města slibovalo tramvajovou dopravu.

Primátor Jan Kasl tvrdí, že na tramvajovou trať jsou peníze k dispozici a zpoždění či zastavení stavby nehrozí. "Zaplatíme ji z výnosu obligací," řekl.

Dopravní podnik však již čtvrtým rokem nekoupil žádnou novou tramvaj. Na kolejích jich nyní jezdí přes devět set, většinou to vozy typu T3 kolem osmnácti let. Je také otázkou, zda jejich počet bude stačit pro novou trať?

Technický ředitel dopravního podniku Tomáš Jílek však míní, že prodloužení intervalů jízdní doby u tramvají nehrozí. "Vozů máme zatím dost, asi čtyřicet z nich tvoří rezervu. Ta by stačila pokrýt i prodlouženou trasu na Barrandov," dodal.

Ředitel Jílek však připustil, že pokud by v příštích letech chyběly peníze na opravu starých tramvají, mohou nastat problémy.

Nové tramvaje se podle generálního ředitele Jílka nekupují především proto, že v tuzemsku není v současné době žádný vhodný výrobce. Nízkopodlažní tramvaje vyráběné v Plzni se do hlavního města nehodí, protože mají problémy při jízdách do kopců a do prudkých zatáček.

Dovoz nových strojů ze zahraničí by se však podle Jílka prodražil. Zcela jej však nevyloučil. "Cena kloubových tramvají z ciziny by se pohybovala mezi čtyřiceti až osmdesáti miliony korun," tvrdí Jílek.

Do roku 2004 chce dopravní podnik zajistit pro Prahu dodávku dvaceti nízkopodlažních kloubových vozidel. Dopravce nakoupí takové vozy, které uspějí v mezinárodní veřejné obchodní soutěži.

Velmi moderně je řešena například Chaplinova zastávka.

Ze zastávky Ateliéry mohou lidé jít na barrandovské terasy.

Hned vedle silnice bude zastávka Hlubočepy.

Takto bude vypadat konečná stanice sídliště Barrandov.

Lidé z barrandovského sídliště si stěžují na to, že nákladní auta, která pracují na výstavbě nové tramvajové trati, nejsou očištěna a "rozvážejí" tak po ulicích tuny bláta. (23. ledna 2002)

Autoři:






Hlavní zprávy

Další z rubriky

Na nákup vyrazí místní jedině s klíčem nebo čipem.
V Karviné uzavřeli blok domů v ghettu mřížemi, lidé chtějí být v bezpečí

Domy jednoho z vnitrobloků ve vyloučené lokalitě v Karviné obklopil plot a brány. Kdo tu nebydlí, ulicí G. Preissové už neprojde. Podle společnosti, která domy...  celý článek

Lidé před Pražským hradem protestovali proti Zemanovi a Babišovi. (17. října...
Česko není Zeman, nechceme za premiéra agenta, protestovali lidé u Hradu

Nesouhlas s politikou prezidenta Miloše Zemana a předsedy ANO Andreje Babiše byl hlavním tématem demonstrace s názvem Pánové, končíme!, která se v úterý večer...  celý článek

Iniciativa Pestrá strava bez chemie učí školáky, jak si připravit zdravou...
Přibývá obézních dětí. Kopírují stravovací návyky rodičů, varují odborníci

Každé čtvrté dítě má nadváhu, každé sedmé je obézní a každé čtvrté dítě ze sta je dokonce extrémně obézní. Za tuto nepříznivou statistiku může špatný životní...  celý článek

Hledáte maminku v okolí na společné aktivity?
Hledáte maminku v okolí na společné aktivity?

Tyhle maminky na eMimino.cz jsou na tom stejně.

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.