Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Čeští politici mají radši než internet setkávání s voliči

  3:18aktualizováno  3:18
V USA vsadili v kampani před volbami prezidenta na stále rostoucí popularitu internetu. Voliči mohou jeho prostřednictvím klást otázky kandidátům na Bílý dům. V Česku by takový model zatím asi neuspěl. Naši politici by sice podobnou diskusi také neodmítli, raději ale dávají přednost osobnímu setkání s voliči.
Co pomůže voličům rozhodnout se?

Co pomůže voličům rozhodnout se? | foto: MF DNES

Ve Spojených státech přišly s novou formou předvolební debaty portál YouTube a televizní stanice CNN. Ta vyzvala diváky, aby na YouTube nahráli dotazy na prezidentské kandidáty. Některé z nich pak novináři adeptům pustí v živém vysílání. - více zde

"Možná by tento systém, který počítá s výběrem a utříděním dotazů, diskusi zrychlil a zpřehlednil. Pomohlo by, kdyby byly otázky rozděleny předem třeba podle témat, stačili bychom jich zodpovědět určitě víc," řekl iDNES.cz předseda KSČM Vojtěch Filip.

popisek YouTube mění volby
Američané se ptají politiků

Diskusní pořady má mnohem raději než krátké reportáže. "V těch bývají vyjádření střihem hodně zkreslená. Pokud jsou násilně vytržena ze souvislostí, mohou vyznít naprosto opačně," dodává Filip.

Osobní kontakt je nenahraditelný
Podle lidoveckého ministra Miroslava Kalouska internet v budoucnu možná zastíní ostatní média, ale v současné době je účinnější přímý kontakt s lidmi během předvolební kampaně.

"Jsem přesvědčen, že osobní kontakt, tváří v tvář voliči, vždycky zůstane nenahraditelný," sdělil iDNES.cz Kalousek. Navíc dotazy mohou voliči podle něj politikům pokládat i při různých jiných debatách.

Analytik: Je to jen reklamní tah
Přestože v Americe voliči portál zaplavili obrovským množstvím dotazů, mediální analytik Daniel Köppl v celé věci vidí pouze úspěšný reklamní tah.

"Zviditelní se především televize a internetový portál. Celou akci bude provázet velká reklamní kampaň, ale předvolební diskuse to jinam neposouvá. Jen se začíná využívat jiné médium," řekl iDNES.cz Köppl.

Jedním z možných důvodů, proč organizátoři internetové diskuse zvolili tento způsob, je snaha oslovit mladší generaci voličů. "Mladým lidem je internet mnohem bližší než například pokládání telefonických dotazů. To ovšem nemůže nahradit personifikaci - tedy to, že svého kandidáta uvidí na vlastní oči," dodává Köppl.

Autoři:






Hlavní zprávy

Další z rubriky

Bývalého šéfa Akademie věd Jiřího Drahoše přišla na setkání s dobrovolníky ve...
Drahoš v námořnickém tričku děkoval za 78 321 podpisů pro boj o Hrad

„Vítejte všichni na palubě,“ přivítal Jiří Drahoš dobrovolníky, kteří sbírali podpisy, aby se mohl zúčastnit volby prezidenta. Nasbírali jich zatím 78 321. Aby...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Na jihu Čech zůstávají bez elektřiny domácnosti v okolí Lipna

Po bouřce z noci na sobotu zůstaly v jižních Čechách zůstávají bez elektřiny domácnosti v okolí lipenské přehrady na Českokrumlovsku. Většina poruch už se...  celý článek

Vězně ve výkonu trestu ve věznici Oráčov na Rakovnicku v těchto dnech...
Vězni dostanou přidáno. Pár stovek jim nepomůže, mají statisícové dluhy

Pracující vězni mají od dubna příštího roku dostat přidáno. Stát věří, že díky tomu ubude těch, které hned po propuštění semelou staré dluhy a vrátí se proto...  celý článek

Rozhovor s Vítězslavem Ivičičem: Nikdo nechce číst, že je buran
Rozhovor s Vítězslavem Ivičičem: Nikdo nechce číst, že je buran

Člověk, který vybočuje nejen svým osobitým stylem, ale také svými kritickými názory.

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.